دبیر‌کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان:

9دی، جمهوریت و اسلامیت نظام را به رخ جهانیان کشید

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در آستانه حماسه ملی و تاریخی 9دی گفت: حماسه 9دی، جمهوریت و اسلامیت نظام مقدس جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان کشید.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، حامدعلامتی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به پشتوانه‌ی مردمی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران در همه مراحل خود اعم از دوران قبل از پیروزی، دوره شکل‌گیری و تثبیت، و نیز دوره حیات خود پس از پیروزی، همواره از این پشتوانه‌ی مردمی برخوردار بوده است و این مردم بوده‌اند که این نظام اسلامی را حفظ و حراست کرده‌اند.

وی در ادامه به اهمیت برخورداری نظام‌های سیاسی از پایگاه مردمی اشاره کرد و افزود: امروز تحلیل‌گران مسائل سیاسی و سیاستمداران اقصاء نقاط دنیا در حیرت هستند که چطور یک نظام سیاسی توانسته است این مقدار از پشتوانه و حمایت مردمی برخوردار باشد. ما این پشتوانه را در مبارزات قبل از پیروزی انقلاب می‌بینیم و در حقیقت این مردم بوده‌اند که با پیروی از روحانیت و مرجعیت به رهبری حضرت امام خمینی(ره) توانستند رژیم طاغوت را در هم بشکنند در حالی که می‌بینیم بسیاری از تغییرهایی که در نظام‌های سیاسی دنیا به عنوان انقلاب از آن‌ها یاد می‌شود بیش‌تر به کودتاهای نظامی و یا حرکاتی که توسط برخی احزاب و گروه‌ها مدیریت شده است، شبیه‌تر می‌باشد.

وی با اشاره به پشتوانه مردمی در روزهای پرالتهاب پس از پیروزی انقلاب، دوران دفاع مقدس هشت ساله، شرکت مردم در راهپیمایی‌ها و انتخابات‌ها یادآورشد: بحمدالله در همه‌ی مقاطع، نظام اسلامی از این پشتوانه مردمی برخوردار بوده است و توانسته است با تأسی به رهنمودهای رهبر حکیم انقلاب اسلامی از پرتگاه‌ها و بزنگاه‌ها به سلامت عبور کند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، رمز این حمایت و پشتیبانی مردمی را در اعتقادات دینی آن‌ها دانست وگفت: این پشتیبانی عظیم مردمی ریشه در اعتقادات مردم مسلمان و خداجوی ما دارد چرا که ما به جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام سیاسی صرف نگاه نمی‌کنیم، بلکه آن را حرکتی در راستای نهادینه کردن ارزش‌های الهی و در امتداد حرکت انبیا و اولیای الهی می‌دانیم که توسط یک مرجع دینی عالی‌قدر، زمان‌شناس و حکیم اداره می‌شود و ان‌شاءالله پرچم این انقلاب شکوهمند با دستان پرمهر حضرت آیت الله خامنه‌ای، به محضر مبارک حضرت ولیعصر(عج الله تعالی فرجه الشریف) تقدیم خواهد شد.

علامتی در ادامه افزود: ما در حماسه 9دی، تلاقی دو مفهوم اسلامیت و جمهوریت را می‌بینیم و بر همین اساس است که 9دی حماسه‌ای ممتاز محسوب می‌شود که نباید به فراموشی سپرده شود.

مردم در طول چند ماهی که از آغاز فتنه 88 گذشته بود خویشتن‌داری کرده بودند تا شاید نخبگان سیاسی و دستگاه‌های رسمی به وظایف خود عمل نمایند و حجت بر همه تمام شود. مدت حدودا 6 ماهی که پس از فتنه سپری شد برای همه کسانی که در امر انتخابات شبهه داشتند، کافی بود تا متوجه شوند که مسئله‌ی اصلی، انتخابات نیست و دشمن، اصل نظام اسلامی و مقدسات ما را نشانه گرفته است. بر همین اساس بود که با فجایعی که در روز عاشورا اتفاق افتاد، مردم فهمیدند که دیگر حجت بر همه تمام شده است و باید بساط فتنه و فتنه‌انگیزی جمع شود. 

وی در پایان گفت :مردم در 9دی ثابت کردند که همچنان پشتیبان جمهوریت و اسلامیت نظام هستند. مردم در این روز، از سویی برای دفاع از مقدسات و در واکنش به اهانت به مقدسات اسلامی قیام کردند و از سویی خواستند ثابت کنند که همچنان پشتیبان رهبری نظام و جریان اصیل انقلاب اسلامی هستند. پس 9دی روزی بود که جمهوریت و اسلامیت نظام اسلامی به رخ جهانیان کشیده شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار