افغانستان در 24 ساعت گذشته

دیدار "اشرف غنی" با "مک‌کین"/ پایان ماموریت نظامیان خارجی تا 6 روز دیگر

دیدار «اشرف غنی» با سناتور آمریکایی، پایان ماموریت جنگی نظامیان خارجی تا 6 روز دیگر و کمک 20 میلیون دلاری ژاپن بخشی از مهم‌ترین اخبار 24 ساعته افغانستان را تشکیل می‎دهد.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، دفتر مطبوعاتی کاخ ریاست جمهوری افغانستان با انتشار اطلاعیه‌‎ای اعلام کرد: "محمداشرف غنی" رئیس جمهور این کشور با "جان مک‌کین" سناتور آمریکای در کاخ ریاست جمهوری افغانستان دیدار و گفت‌‎وگو کردند.
 
رئیس جمهور افغانستان ضمن قدردانی از کمک‎ها و همکاری آمریکا با این کشور؛ روی روابط بین 2 کشور و همکاری دراز مدت آمریکا از افغانستان بحث و گفت‎وگو نمودند.
 
سناتور آمریکای نیز بر مبارزه بیشتر علیه تروریسم و افراطیت در افغانستان و منطقه تاکید کرده است.
 
پایان ماموریت جنگی نظامیان خارجی تا 6 روز دیگر
 
«کرستین جکوبسن» معاون فرمانده آیساف در کابل اعلام کرد: سال 2015 میلادی سال جنگی نیروهای افغان است که پس از 6 روز دیگر آغاز می‎شود.
 
جکوبسن افزود: نیروهای افغان باید در برابر تمام تروریست‎ها در داخل خاک خود بجنگند و در صورت نیاز نظامیان خارجی نیز با آن‎ها همکاری خواهند کرد.
 
معاون فرمانده آیساف افزود: نیروهای افغان هم‎اکنون توانایی مقابله و مبارزه با تمام تروریست‎ها و دفع حملات آن‎ها را پیدا کرده است.
 
این سخنان معاون فرمانده آیساف در حالی است که قرار است تا 6 روز دیگر مأموریت نظامیان خارجی از جنگی به آموزش‎دهی و مشاوره‎دهی به نیروهای افغان مبدل شود.
 
طالبان هر جای باشند هدف قرار خواهد گرفت
 
پس از اعلام آمریکا مبنی بر این که دیگر طالبان دشمن آمریکا نست، مقامات وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد: برای دولت افغانستان دشمن خوب و بد ندارد و در هر جای باشد هدف نیروهای امنیتی افغان قرار خواهند گرفت.
 
کمک 20 میلیون دلاری ژاپن
 
"هیروشی تاکاشی"سفیر ژاپن در کابل توافق‎نامه همکاری 20 میلیون دلاری آن کشور را با "عتیق‎الله عاطف" سرپرست وزارت خارجه افغانستان امضا کرد.
 
این کمک به بودجه افغانستان بوده و بر اساس اعلام وزارت خارجه افغانستان این مقدار پول در خصوص خرید نفت و گاز از خارج این کشور به مصرف خواهد رسید.
 
دولت افغانستان مصمم است تا نفت و گاز را که از خارج با این پول خریداری کرد دوباره به شهروندان افغان به فروش رسانده و پول آن را با تفاهم ژاپن در پروژه‎های توسعه‎ای مصرف کند.
 
افغانستان و پاکستان جهت مبارزه با تروریسم تلاش کنند
 
"عبدالله عبدالله"، رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان با "جان کمپل" فرمانده عمومی ناتو در افغانستان دیدار کرده و به هماهنگی و مبارزه مشترک افغانستان و افغانستان جهت سرکوب کردند تروریستم در منطقه تاکید کردند.
 
/انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.