خبرگزاری فرانسه گزارش داد؛

نقص فنی علت سقوط هواپيمای اردنی در سوريه بود

فعالان و یک گروه ناظر روز جمعه اعلام کردند مشکل فنی باعث شد یک خلبان اردنی به اسارت عناصر داعش در سوریه درآید.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، فعالان و یک گروه ناظر روز جمعه اعلام کردند مشکل فنی باعث شد یک خلبان اردنی به اسارت عناصر داعش در سوریه درآید. این خلبان که در ارتفاع پایین پرواز می کرد پس از روبرو شدن با نقض فنی در هواپیما ، خود را به خارج پرتاب کرد.

عبیده الحسین یک فعال از رقه که تحت کنترل داعش است در مصاحبه با فرانس پرس از طریق اینترنت اعلام کرد معاذ الکساسبه در ارتفاع پایین پرواز می کرد که با یک کارخانه تولید آجر برخورد کرد و سپس از دید خارج شد.

حسین افزود : من فکر می کنم نقص فنی باعث این حادثه شده است. ابو ابراهیم یک فعال دیگر از این شهر نیز گفت نقص فنی علت سقوط این هواپیما بوده است.گروه دیده بان حقوق بشر سوریه نیز که یک گروه ناظر و مقر آن انگلیس است گزارشی مشابه را اعلام کرد.

رامی عبدالرحمان رئیس دیده بان حقوق بشر سوریه گفت: منابع ما در این منطقه این هواپیما را مشاهده کرده اند که در ارتفاع پایین پرواز می کرده است. ظاهر نقص فنی علت آن بوده است. این منابع سپس اعضای داعش را دیده اند که با استفاده از مسلسل و موشک های شانه پرتاب به طرف آن تیراندازی کرده اند.

وی افزود خلبان این هواپیما پس از بروز نقص فنی و پس از آنکه متوجه شد قادر نیست به پایگاه بازگردد ، خود را از هواپیما به بیرون پرتاب کرد.


انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، اردن ، سوریه ، نقص ، فنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار