شبکه ملی اطلاعات سال آینده اجرایی می‌شود /زیرساختهای لازم ایجاد شده است

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه ایجاد شبکه ملی اطلاعات در شرایط فعلی یک ضرورت و تکلیف قانونی است، گفت: باید چند سال پیش این پروژه اجرایی می‌شد و از برنامه پنجم توسعه عقب هستیم.

رضا رحمانی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه خیلی از کشور‌ها به دنبال یک شبکه امن هستند که در دسترس دیگران نباشد؛ اظهار داشت: راه اندازی شبکه ملی اطلاعات باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود زیرا میزبانی در داخل کشور قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص اقدامات انجام شده برای ایجاد این شبکه افزود: در گذشته کارهایی انجام شد اما روند آن رضایت بخش نبود و اکنون به گفته مسئولان مربوطه خیلی از زیرساختهای آن ایجاد شده و کمیسیون صنایع و معادن نیزبطور جدی پیگیراین قضیه است.

وی با اشاره به اینکه شبکه ملی اطلاعات بستر امن را برای تبادل الکترونیکی اطلاعات بین دستگاه‌ها ایجاد می‌کند، خاطرنشان ساخت: این شبکه با ایجاد شاهراههای اطلاعاتی زمینه ارائه خدمات ارزانتر را فراهم می‌کند.

 به گفته وی مجموعه اقداماتی که در خصوص این شبکه انجام شده باعث اجرایی شدن آن در سال ۹۴ خواهد شد و همه کار‌ها و فعالیت‌هایی که نیازی به بستر اینترنت ندارد از طریق آن انجام خواهد شد.

 رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص بودجه‌های اختصاص یافته به این طرح اذعان داشت: هر ساله بودجه جداگانه‌ای برای شبکه ملی در نظر گرفته می‌شود و در سال ۹۳ نیز بودجه به نحو مناسب‌تر تخصیص داده شد.

 وی تصریح کرد: برای سال ۹۴ نیز این بودجه خوب دیده شده تا اجرایی شود اما یک عزم ملی را می‌طلبد که برای آینده ضروری است و با توجه به اینکه یک کشور رو به توسعه هستیم باید زیرساخت‌ها را محکم کرده تا آسیب نبینیم.

 

انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.