اقدامات سازمان اوقاف در محرومیت زدایی از مناطق محروم موثر است

عضو فراکسیون احیای وقف، منزلت امامزادگان و مساجد گفت: اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه در محرومیت زدایی از مناطق محروم بسیار موثر و راهگشا است.

 
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الله درويش‌پور عضو فراکسیون احیای وقف هفته وقف با بيان اينكه يكی از مشكلات وقف عدم شناخته بودن اماکن موقوفه است ، افزود: بايد تمامي موقوفات زیر  نظر سازمان اوقاف و امور خيريه مشخص باشد.
 
 وي با بيان اينكه در زمينه وقف نيازمند اطلاع‌رسانی بيشتر و دقيق‌تر هستيم، افزود: متأسفانه برای خيلی از مردم امر وقف مبهم است، بنابراين برای روشن شدن اين مسئله بايد سازمان اوقاف و امور خيريه از ظرفیت  همه رسانه‌ها به ويژه‌ رسانه‌های مكتوب، تصويری و شنيداری بهره بگيرد.
 
نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه‌اندازي چندين هزار مركز فرهنگي از سوی سازمان اوقاف و امور خيريه بيان داشت: انتظار مي‌رود كه در حد امكان بازخوردهای اين مراكز و آثار مثبت آن برای مردم تبيين شود.
 
وی با اشاره به اينكه بايد اقدامات سازمان اوقاف براي مردم به خوبی تبیین شود،تا هیچ گونه شک و شبه ای برای مردم وجود نداشته باشد، افزود: بايد تمامي آثار اجتماعی  و دستاورد های اقدامات اين سازمان از طريق رسانه‌ها در اختيار مردم قرار گيرد تا مردم بدانند اين اقدامها چه تأثيری در محيط منطقه زندگی آنان داشته است.
 
عضو فراکسیون احیای وقف، منزلت امامزادگان و مساجد به ضرورت وقف مراكز فرهنگی از جمله مدرسه و مسجد اشاره و تصريح كرد: مراكز آموزشی و علمی از جمله دانشگاه‌ها از مواردی است كه واقفان بايد به آن توجه داشته باشند.
 
وی با اشاره به اينكه متأسفانه در بسياری از مناطق محروم مسجد وجود ندارد، گفت: بايد سازمان اوقاف و امور خيريه ضمن شناسايی افراد متمول برای شرکت در امر وقف، نیازهای  مناطق محروم را نیز شناسايی کرده  و به واقفان معرفی كنند.
 
وی با اشاره به اينكه در ايذه و باغ ملك در بسياری از مناطق و روستاها مراكز فرهنگی وجود ندارد، افزود: اميدواريم با اقدام مناسب سازمان اوقاف سرمايه‌گذاریهای خوبي از سوی متمولان به عنوان باقيات وصالحات  در مناطق محروم صورت گيرد.
 
عضو فراکسیون احیای وقف خاطرنشان کرد: در صورت امكان علاقه‌مند به وقف مسجد در مناطق محروم كشور از جمله ايده و باغ ملك است، چرا كه در شهرهاي بزرگ با كمك دولت و ثروتمندان مشكلي در اين زمينه وجود ندارد اما مناطق محروم همچنان در بسياري از زمينه‌ها از جمله مسجد و مدرسه با کمبود و مشکل مواجه هستند.

انتهای پیام/
برچسب ها: اقدام ، منطقه محروم ، وقف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار