بایدها و نبایدهای تغییرات مدیریت کلان سینما (4)؛

سامان سالور: تغییرات مدیریتی در بنیاد فارابی را مثبت ارزیابی نمی‌کنم/کار باید در سینما به کاردان‌ها سپرده شود

کارگردان فیلم سینمایی "‌ تمشک" گفت: باید به مدیران فرهنگی فرصت داده شود بنابراین تغییرات مدیریتی در حوزه فرهنگی کار درستی نیست.

سامان سالور کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص تغییرات اخیر بنیاد سینما فارابی گفت:‌تغییرات مدیریتی بنیاد سینمای فارابی را مثبت ارزیابی نمی کنم زیرا تجربه ثابت کرده است که  به یک مدیر باید فرصت داده شود بنابران  تغییرات مدیریتی در حوزه فرهنگی  اقدام درستی نیست. 
 
وی در ادامه افزود: متاسفانه گاهی اوقات مدیران ارشد فرهنگی به دلیل سلیقه‌های شخصی عوض می شوند و این موضوع سبب عقب ماندن برنامه‌های فرهنگی کشور می شود. 
 
این کارگردان در مورد خصوصی سازی سینمای ایران بیان کرد: سینما یک صنعت است که برای جزء به جزئش باید زیر ساخت‌هایی درست کنیم. 
 
این کارگردان عنوان کرد:‌ به نظر من در بعضی از مسائل مثل تکنیک‌های سینما باید از کشورهایی چون فرانسه، آمریکا و....تقلید کرد. برای مثال اگر ما با بانکداری الکترونیکی از کشور های پیشرفته تقلید نمی کردیم به پیشرفت کنونی نمی‌رسیدیم. در کشورهای پیشرفته قبل از ساخته شدن یک فیلم تمام شرایط اکران و توزیع  بررسی می‌شود و تهیه کننده می داند که باید  چقدر و به چه صورتی روی فیلم سرمایه گذاری کند تا از لحاظ اقتصادی ضرری نبیند. 

سالور  اظهار داشت: ما در ایران 200سالن مجهز داریم که بیش از صدتای آن در اختیار تعداد خاصی از دوستان است و یک تهیه کننده باید سرمایه عظیمی را برای فیلمی هزینه کند که تنها در 5یا6 سالن اکران می‌شود و در نهایت ضرر ببیند. 

وی عنوان کرد: این یک حقیقت است که پول های دولتی به سینمای ایران ضرر می‌زند و اگر با شرایط کنونی همچنان پیش رویم باید سینما را یک صنعت ورشکسته بدانیم. 
 
این کارگردان بیان کرد: کار باید در سینما به کاردان‌ها سپرده شود و امیدوارم در خصوصی سازی به صورت درست هرچه سریع تر در سینما اتفاق نیفتد زیرا پول های دولتی سبب بالا رفتن توقع مالی بازیگران و پایین آمدن بازدهی کاری آن‌ها می‌شود.




بایدها و نبایدهای تغییرات مدیریت کلان سینما (2)؛




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.