ناصر فریادشیران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

با کمک نیروهای سالم و کمیسیون اصل نود ریشه فساد پاک می شود/با صراحت می‌گویم کی‌روش دست خالی برمی‌گردد

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: فساد در فوتبال موضوع تازه‌ای نیست و تا کنون هیچ کدام از مسئولان وقت نتوانستند گره‌ای از این مشکل باز کنند.

ناصر فریادشیران در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران درباره فساد در فوتبال اظهار کرد: فساد در فوتبال مسئله جدیدی نیست که اتفاق افتاده باشد چرا که ما از لیست سال گذشته با این موضوع دست و پنجه نرم می‌کردیم و فسادها در پشت پرده صورت می‌گرفته ولی همان طور که نظاره گر هستیم فساد در فوتبال در حال حاضر علنی شده این مساله برای اکثر افراد روشن و واضح است و می‌دانند چه افرادی یا کدام مدیر، سرمربی، مربی، سرپرست بازیکن و اندک خبرنگاران واسطه و دلال این کار را انجام می‌دهند و آنها برای همه آشنا هستند چرا که این افراد باعث شدند فوتبال پا ک و سالم کشیده شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر این افراد شناخته شده هستند و به راحتی کار خودشان را با دستان پشت پرده در فوتبال به طریقهای مختلف انجام می‌دهند و همانطور که نظاره‌گر هستیم آنها به خاطر منافع خود و افکار ناسالم وارد فوتبال شدند و این ورزش را به فساد کشاندند.

فریادشیران عنوان کرد: در فوتبال عزمی برای از بین بردن فساد در فوتبال وجود ندارد و در یک برهه زمانی حدود 2 سال پیش نظاره‌گر بودیم که تیمهایی همچون پاس همدان، شهرداری تبریز، مس، استیل آذین و دیگر تیم‌ها به دلیل تخلفی که کرده بودند مربیان و مدیر عامل و کادر فنی آنها محروم شده بودند و محرومیت آنها متاسفانه یک ساله و 2 ساله بود و به نظر من اصلا نباید از محرومیت این دسته از افراد به راحتی گذشت چرا که این فساد را در فوتبال آوردند با تبانی و تغییر در نتایج بازی توانستند به راحتی در فوتبال نفوذ کنند.

پیشکسوت فوتبال گفت: افراد متخلف به کمک داور،‌ بازیکن، سرمربی، مدیر عامل باشگاه‌ها با شیوه‌های خاص و مدرن به طریق‌های مختلف نتایج بازی را تغییر دادند و توانسته‌ به راحتی در جام حذفی و لیگ برترو لیگ 1 و 2 نتایج قابل قبولی را کسب کنند و این موضوع چیزی نیست که آن را کتمان کنیم و بگوییم که فوتبال ما پاک است و همانطور که در قسمتهای مختلف جامعه مشکلاتی به دلیل فساد وجود دارد در فوتبال نیزاین فسادها به چشم می‌خورد.

وی بیان کرد: در حال حاضر 4 یا 5 مربیانی که شناسایی آنها منشوری است به لیگ برتر برگشتند و کار خود را از نو شروع کردند و رسانه‌ها نیز به طور مرتب مصاحبه‌های آنها را در خبرگزاری‌ها پخش می‌کنند و این مسئله نشان‌دهنده است این است ضعف قانون در فدراسیون فوتبال وجود دارد و برخوردهای لازم و جدی نیز با این مربیان منشوری نشده است و اجازه دادند که آنها به راحتی دوباره پابه فوتبال بگذارند.

وی افزود: در تمام دنیا طبق قوانینی که فیفا و کنفدراسیون آسیا اعلام کرده برای افرادی که تخلف و زد و بند انجام داده‌اند محرومیت سنگینی در نظر گرفته می‌شود ولی در فوتبال ایران نظاره‌گر هستیم که مربیان منشوری بعد از به پایان رسیدن محرومیت یک ساله و 2 ساله دوباره به فوتبال برمی‌گردند و این مسئله جای سوال دارد که چرا مربیانی که تبانی کرده‌اند باید دوباره به فوتبال بازگردند؟ در کجای دنیا دیده شده که افراد متخلف می‌توانند بازگردند.

وی بیان کرد: افرادی همچون علی‌پور و علی محمدی فعالیت بسیار قابل قبولی در کمیته اخلاق به خاطر برخورد با این گونه فسادها داشتند و در حال حاضر پرونده‌های بسیار زیادی در رابطه با فساد در کمیته اخلاق وجود دارد و شواهد نشان می‌دهد که اطلاعات کامل در رابطه با مربیان متخلف جمع‌آور شده و در حال حاضر پرونده این افراد در حال بررسی است و این افراد با توجه به شرایطی که حاصل شده منافع خود را در خطر می‌بینند و به طریق‌های مختلف با پارتی‌بازی می‌خواهند مسئولان رسیدگی به این پرونده را با تهمت و شکایت زیر سوال ببرند و آنها را بر کنار کنند تا دستشان برای جامعه فوتبال رو نشود.

فریادشیران افزود: در حال حاضر مربیان منشوری دوباره کار خودشان را شروع کردند و آنها با دستان پشت پرده و با انگیزه بالا قانون و قاضی را زیر پا گذاشته و له می‌کنند و هر کاری که در فوتبال می‌خواهند انجام می‌دهند. افرادی هستند که از افراد متخلف و پشت پرده حمایت می‌کنند و به نظرم هر کسی می‌گوید در فوتبال فساد وجود ندارد خودش مفسد فی الارض فوتبال است.

کارشناس فوتبال گفت: در حال حاضر با توجه به حساسیت‌ها و اعتراضاتی که صورت گرفته پورمختار، رسایی و افضلی‌فرد و نمایندگان مجلس در رابطه با فساد در فوتبال ورود کردند و افرادی هم اطلاعاتی را در این خصوص ارایه داده‌اند و امیدوارم رسایی، پورمختار و افضلی‌فرد و دیگر دوستان این مسائل را فقط در صحن مجلس علنی نکنند و کاری انجام بدهند که دست این افراد در فوتبال رو شود.

وی افزود: به نظر من بهتر است وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال ریشه کردن فساد در فوتبال را مورد بررسی قرار دهند تا هرچه سریعتر این مشکلات حل نشود و خوب است که دیگر فدراسیون‌ها نیز این کار را برای بهتر شدن وضعیتشان انجام دهند.

فریادشیران درباره بحث بازیکنان سرباز افزود: همان طور که می‌دانیم بحث سربازها یک طرفه نبوده و افرادی دیگری نیز در این قضیه دخالت داشتندو سند جعلی را در اختیار این بازیکنان قرار دادند اما در حال حاضر فردی حاضر نیست که اسلامی طرف مقابل را نیز بازگو کند و چرا این مسایل باید در فوتبال کشورما اتفاق بیفتد.

وی بیان کرد: با توجه به عزمی که علی‌پور، رسایی، پورمختار و افضلی‌فرد و دیگر دوستان به وجود آورده اند امیدوارم که از فعالیت این افراد هر چه زودتر جلوگیری شود مسئولان برای افرادی که با تبانی و تغییر نتایج با دستان پشت پرده باعث ایجاد فساد در فوتبال شده اند اشد مجازات را برای آنها در نظر بگیرند. از مسئولان مربوطه خواهش می‌کنم که با متخطی به شدت برخورد شود تا افراد دیگر به خودشان اجازه ندهند که چنین کاری را در فوتبال کشورمان انجام دهند و به افراد متخلف حتی اجازه حضور در ورزشگاه را نیز ندهند.

فریادشیران عنوان کرد: در حال حاضر دستان پشت پرده مربیان خارجی بی‌کیفیت درجه 3 و 4 را عین آب خوردن صاحب تیم در لیگ برتر می‌کنند و این مسئله یک فاجعه برای فوتبال کشورمان است چرا که ما در ایران مربیان خوب و تحصیل کرده‌ای داریم که می‌توانند که با کمترین امکانات بیشترین بازدهی را داشته باشند ولی این مربیان خارجی با هزاران مشکلات اخلاقی وارد فوتبال ما می‌شوند و تمام اختیارات را در دست می‌گیرند و این مسائل باعث می‌شود که تیم‌های پایه ما شکست بخورند.

وی افزود: همان طورکه نظاره‌گر هستیم کی‌روش همچنان با هزینه‌های بالا و بدون کیفیت فنی سرمربی تیم ملی است و مثلا چشم و امیدمان بر این است که با تیم ملی برود جام ملت‌های آسیا نتیجه بگیرد او من می‌توانم با صراحت بگویم که کی‌روش نتیجه نخواهد گرفت و دست خالی برمی‌گردد. با این وضعیتی که در فوتبال ما بوجود آمده است از رسایی مسئول محترم خواهش دارم که با دقت بیشتری این مسائل را مورد بررسی قرار بدهند و با افرادی که فوتبال را به فساد کشاندند به شدت برخورد کنند و تحویل قوه‌ قضاییه دهند و نگذارند که این افراد پایشان به فوتبال باز شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.