تلویزیون فرانسه

قتل سیا‌ه‌پوستان به اتفاقی روزمره در آمریکا تبدیل شده است

شبکه تلویزیونی (TV5) فرانسه گزارش داد قتل سیاه پوستان تقریبا به اتفاقی روزمره در آمریکا تبدیل شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، این شبکه گزارش داد یک جوان 18 ساله دیگر نیز در آمریکا به فهرست جوانان سیاه پوستی پیوست که بدست ماموران پلیس از پای درآمده اند. این حادثه در نزدیکی فرگوسنی رخ داد که در آن چندی قبل، قتل مایکل براون، یک جوان سیاه پوست دیگر موجب چندی شب آشوب شد.

شبکه تلویزیونی (TV5) در ادامه گزارش صحنه ای از محل وقوع قتل را پخش کرد و گزارش داد مردم آمریکا به چنین صحنه هایی دیگر عادت کرده اند. یک مامور پلیس سفید پوست شب گذشته در یکی از جایگاه های سوخت برکلی در میسوری با سه گلوله یک جوان هجده ساله را از پای درآورد. 

دقایقی بعد از این حادثه، درگیری هایی میان معترضان و نیروهای پلیس رخ داد.

 باید یادآور شد که مردم این منطقه حس بی اعتمادی شدیدی نسبت به نیروهای پلیس دارند. 
مدتی قبل در فاصله چند کیلومتری همین محل، یعنی در فرگوسن، یک جوان سیاه پوست دیگر به نام مایکل بروان با شلیک گلوله های پلیسی سفید پوست از پای در آمد اما این مامور در نهایت تبرئه شد. موج خشم و انزجار مردم از این اتفاق هنوز فروننشسته بود که حادثه شب گذشته رخ داد. این در حالی است که پلیس تصاویر دوربین های پایشی را منتشر کرده است که در آنها  مقتول با سلاحی در دست به سختی دیده می شود.

 پلیس همچنین مقتول را فردی سابقه دار معرفی کرده است.

از ماه ژوئیه تاکنون، این پنجمین موردِ قتل سیاه پوستان بدست مامورانِ سفیدپوست پلیس محسوب می شود. البته مواردی که رسانه ای شده اند.


انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار