سمنان؛

نهال‌کاری در بیش از 53 هزار هکتار از اراضی بیابانی دامغان

شهرستان دامغان با داشتن 671 هزار هکتار اراضی بیابانی ازجمله مناطق فعال در اجرای احیا و اصلاح اراضی بیابانی کشور محسوب می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان؛ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان با اشاره به اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های بیابان‌زدایی در شهرستان دامغان گفت: شهرستان دامغان با داشتن 671 هزار هکتار اراضی بیابانی ازجمله مناطق فعال در اجرای احیا و اصلاح اراضی بیابانی کشور محسوب می‌شود.

احمدعلی بهاور خاطرنشان کرد: در این پروژه حدود چهار تن بذر از گونه‌های تاغ اعم از زرد تاغ و سیاه تاغ، یک و نیم تن بذر آتریپلکس و اشنیان از مناطق جنوبی شهرستان دامغان شامل کبوتر خان، میل و شریف‌آباد جمع‌آوری می‌شود که پس از بوجاری برای اجرای پروژه‌های بذرکاری، کنترل هرز آب و پروژه تولید نهال و نهال‌کاری مورداستفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود 53 هزار و 200 هکتار از اراضی این شهرستان تحت عملیات بذرپاشی و نهال‌کاری قرا گرفته است افزود: هرساله با شروع فصل سرما و به‌منظور اجرای پروژه‌های بیابان‌زدایی و در راستای احیا و اصلاح اراضی بیابانی و جلوگیری از فرسایش بادی و ممانعت از هجوم ماسه‌های روان به اراضی کشاورزی و مسکونی، بذرگیری از گونه‌های تاغ، آتریپلکس، اشنیان و قره داغ آغازشده است.

انتهای پیام/ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.