یادداشت حقوقی/

سلامت دستگاه قضایی موجب افزایش اعتماد عمومی می‌شود

یک وکیل دادگستری گفت: قوه‌ قضاییه قلب تپنده‌ مقابله و برخورد با مفاسد است، این قوه برای سالم‌سازی فضای درونی خود نیازمند جذب افراد و نیروهای شایسته، متخصص، متعهد، قانونمند و اخلاق‌مدار است.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، توسعه نیروی انسانی و سلامت دستگاه قضایی مهمترین ارکان احقاق حقوق مردم جامعه هستند "فرهاد شهبازوار" وکیل دادگستری طی یادداشتی به بررسی این مساله پرداخته است که در ادامه می‌خوانید.

«ایجاد محیط سالم برای مجموعه‌های مختلف سبب رشد و شکوفایی و هم‌افزایی بیشتر آن مجموعه می‌گردد، یکی از مجموعه‌هایی که همواره باید محیط درونی آن مورد نظارت دقیق، علمی و فنی قرار گیرد، قوه قضاییه است.
 
قوه‌ای که قلب تپنده‌ مقابله و برخورد با مفاسد است و می‌بایست برای سالم‌سازی فضای درونی خود افراد و نیروهای شایسته، متخصص، متعهد، قانونمند و اخلاق‌مدار را در جذب نماید تا این افراد به عنوان پیکارجویان مقابله با فساد، کارایی و المان‌های لازم برای برخورد با مفاسد را داشته باشند، چرا که سلامت دستگاه قضایی موجب افزایش اعتماد عمومی در جامعه خواهد شد.

واضح است که مؤلفه‌هایی مانند تأمین حداقل وضع معیشتی پرسنل قوه قضاییه اعم از اداری، قضات و کارهای نظارتی مانند دادسرای انتظامی قضات، حفاظت و اطلاعات، بازرسی‌های ادواری و زمینه ایجاد تعامل هرچه بیشتر افراد جامعه با مسئولین قوه قضاییه و برخورد قاطع و قانونی با افراد متخلف در این نهاد و اطلاع‌رسانی دقیق آن به ملت و ایجاد امنیت روانی در دسترسی آسان عموم مردم به عدالت و فصل خصومات، می‌تواند زمینه‌های پالایش قوه قضاییه را در برخورد با مفاسد محقق نماید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار