خبر تو خبر؛

دعوای خانوادگی یا فتنه اسرائیلی - آمریکایی/ اصلاح‌طلبانی که زمان انتخابات به امام(ره) نزدیک‌تر می‌شوند!

تو بسته «خبر تو خبر» این هفته؛ از دعوای خانوادگی اصلاح‌طلبان به فتنه‌ای رسیدیم که ظاهرا قابل جمع‌کردن نبود!

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، به دوازدهمین بسته از بسته‌های خبری «خبر تو خبر» رسیدیم.

هفته پیش آمار استقبال از «خبر تو خبر» خیلی خیلی خوب بود؛ از همه شما دوستان عزیزمون تشکر می‌کنیم. از اون دوست گلمون که به خاطر استفاده از لفظ مرسی! از ما اشکال ادبیاتی گرفته بودن، بسیار ممنونیم.

یک سری از دوستای خوبمون صحبت‌هایی رو مطرح کردند که «خبر تو خبر» لازم می‌دونه نکاتی رو یادآوری کنه؛ «خبر تو خبر» بلندگوی هیچ جریان خاصی نیست و سعی می‌کنه که انصاف رو در انتقال اخبار رعایت کنه. بازم میگیم «خبر تو خبر» صرفا داره خبر رو منتقل می‌کنه و البته  گزارش‌نویس این بسته خبری هم هیچ ادعایی در گزارش‌نویسی نداره.

از همه این بحث‌ها که بگذریم؛ به قول معروف سخن «خبر تو خبر» خوش‌تر است!

«خبر تو خبر» این هفترو با صحبت‌های «فاطمه آلیا» درباره خانه احزاب شروع کردیم و با اظهارات عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران به پایان رسوندیم.

درباره خانه احزاب...

هفته گذشته؛ دو مصاحبه از دو عضو حزب مؤتلفه اسلامی که من‌باب خانه احزاب، با «باشگاه خبرنگاران» مصاحبه کرده بودند را در «خبر تو خبر» منعکس کردیم؛ اما این هفته «فاطمه آلیا» عضو جبهه پایداری و نماینده مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرگزاری «تسنیم» از خانه احزاب و عدم جایگاه احیای این نهاد مدنی با توجه به سبقه آن گفت.

گزیده صحبت‌های آلیا:

*تعریف اولیه خانه احزاب این بود که کانونی تشکیل شود و این کانون سازوکاری را برای رونق دادن به فعالیت احزاب تدارک ببیند.

*باتوجه به عملکرد خانه احزاب در دوران‌های گذشته شاید احیای خانه احزاب جایگاهی نداشته باشد.

*با توجه به اینکه اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس دهم خیز زودهنگامی را برداشته‌اند؛ این موضوع خودبه‌خود موجب می‌شود از خانه احزاب استفاده ابزاری کنند.



امان از اصلاح‌طلبان!

«اسدالله بادامچیان» عضو ارشد حزب مؤتلفه اسلامی، همواره مواضع روشنی را به رسم همه مؤتلفه‌ای‌ها نسبت به فتنه سال 88 گرفته است. وی این بار و در گفتگو با خبرگزاری «مهر»، این قاعده البته نانوشته را رعایت کرده و بسیار شفاف و انقلابی، نظراتش را در قبال اصلاح‌طلبان تندرو مطرح کرده است.  

گزیده صحبت‌های بادامچیان:

*اصلاح‌طلبان اشخاص حقیقی و یک شهروند هستند و باید از حقوق شهروندی برخوردار باشند و کسی در فکر حذف آن‌ها نیست.

*در جریان اصلاح‌طلبی سلایق خاص و تفکرات التقاطی حاکمیت دارد که گاه همراه با غرب‌زدگی و لیبرالی و گاه همراه با چپ‌زدگی و چپ‌گرایی در سال‌های اخیر عجین بوده است.

*در هنگامه انتخابات که می‌شود، اصلاح‌طلبان خود را بیش از جریان ارزش‌گرایان و متعهدان به امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای و روحانیت اصیل و مبارز اسلامی، به امام(ره) نزدیک می‌دانند.

*اصلاح‌طلبان دم از التزام به قانون اساسی می‌زنند اما در مواردی که به نفع آن‌ها نیست اصول و موازین قانون اساسی را نه تنها حمایت نمی‌کنند؛ بلکه آن‌ها را زیر سؤال برده و تهمت هم می‌زنند.

*همین تهمت‌های جریان اصلاح‌طلب به شورای محترم نگهبان و نسبت دروغی که به جریان اصولگرایی می‌دهند که درصدد حذف رقیب اصلاح‌طلب از طریق شورای نگهبان است، بیش از گذشته ماهیت جریان اصلاح‌طلبی را نزد مردم افشا می‌کند.

 

فتنه یا دعوای خانوادگی!

«علیرضا زاکانی» دبیرکل جمعیت رهپویان، در تجمع اصولگرایان و اقشار مختلف مردم در مسجد «الغدیر» خورموج استان بوشهر گفت که فتنه 88 یک کودتای اسرائیلی- آمریکایی بوده و نه یک دعوای خانوادگی.

گزیده صحبت‌های زاکانی:


*هرچند در فتنه سال 88 «موسوی»، «کروبی» و «خاتمی» در رأس بودند، اما معتقدم فتنه سال 88 یک کودتای تمام‌عیار اسرائیلی ـ آمریکایی بود که مقدمه‌ای برای تحریم‌های همه‌جانبه شد.

*عده‌ای آن‌قدر سطح این فتنه 88 را پایین می‌آورند که گویا یک دعوای خانوادگی اتفاق افتاده و توجه به ابعاد فتنه نمی‌کنند و دقت و شناختی از جریان فتنه ندارند.

*به همراه جمعی از نمایندگان مجلس با موسوی داشتیم، تنها جمله موسوی این بود که اگر کوتاه بیایم جواب 13 میلیون نفر را چگونه بدهم.



زرق وبرق‌های مردمی


«ولی‌الله شجاع‌پوریان» عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران، در گفتگو با روزنامه «آرمان» از شعارهایی حرف زد که در عین پر زرق و برق بودنشان، مردمی هم هستند.

گزیده صحبت‌های شجاع‌پوریان:


*در شهرهای كوچک مؤلفه‌های زيادی در انتخابات مردم تأثيرگذار است. يكی از مهم‌ترين مؤلفه‌ها وابستگی قوميت‌های مختلف است. مؤلفه ديگر مؤلفه‌های محلی است و در نهايت انتساب به جريانات سياسي اصلاح‌طلب و اصولگرا!

*اغلب شهروندان وقتي به شورا مراجعه می‌كنند متوجه می‌شوند هيچ‌ سازوكاری برای مراجعات آن‌ها وجود ندارد و ساعت‌ها كنار در ورودی معطل می‌شوند و حتی يک نفر نيست كه به آن‌ها بگويد چه بايد بكنند.

*معمولا در زمان انتخابات كانديداهای شورا مانند بسياری از كانديداهای ديگر تلاش زيادی را صرف ارائه شعارهای پر زرق و برق و جذاب و مناسب با حال و احوال جامعه و مردم می‌كنند.



تا هفته بعد؛ یاحق...

گزارش از «حسام رضایی»


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار