رئیس جمهوری عراق در مراسم استقبال از رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران در جنگ با داعش به عراق کمک کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از پایگاه اتحاد میهنی کردستان؛ «فؤاد معصوم»، بعد از ظهر چهارشنبه با استقبال از رئیس مجلس شورای اسلامی و هیئت همراه، روابط تاریخی بین دو کشور همسایه و پیوندهایی که ملت عراق و ایران را به یکدیگر ارتباط داده، ستودنی دانست.

وی با تاکید بر لزوم تقویت روابط عراق و ایران در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی و همچنین در زمینه مبارزه با تروریسم، از حمایت جمهوری اسلامی از عراق بویژه در زمینه جنگ با تروریسم تشکر کرد.

رئیس جمهور عراق با اشاره به اینکه حمایت تهران برای بغداد پراهمیت است، اضافه کرد: ایران از نخستین کشورهایی بود که در مقابله با داعش به عراق کمک کرد.

در ادامه این دیدار «علی لاریجانی»، بر تداوم حمایت ایران از ملت عراق در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

وی با اشاره به تمایل ایران در زمینه روابط دوستانه بین تهران و بغداد و روابط مشترک بین دو ملت همسایه، نقش‌آفرینی «فؤاد معصوم» در تحکیم وفاق سیاسی در عراق را ستود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار ابراز امیدواری کرد که وفاق سیاسی در عراق با هدف ثبات و شکوفایی این کشور ادامه یاید.

«دکتر لاریجانی» با انتقال سلام رئیس جمهوری اسلامی ایران به رئیس جمهوری عراق، به سفر قریب‌الوقوع «فؤاد معصوم» به ایران با هدف بررسی راه‌های گسترش روابط دو جانبه پرداخت.

رئیس جمهوری عراق هم در ادامه بر سفر به ایران در زمان مناسب تاکید کرد.

انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار