راز سرعت استثنایی اوسین بولت چیست؟

محققان پس از مطالعه بر روی نزدیک به هزار دونده از سراسر جهان راز سرعت بالای دوندگان جامائیکایی به ویژه اوسین بولت را کشف کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، به نقل از دیلی میل، شاید برای شما هم این سوال مطرح شده باشد که چرا دوندگان سیاه پوست سرعت بالاتری نسبت به سفیدپوستان دارند.

در این میان اکثر قهرمانان و رکورد شکنان مسابقات دوی سرعت مانند اوسین بولت افسانه‌ای از کشور جامائیکا به جهانیان معرفی شدند. نتیجه جدیدترین مطالعات دانشمندان راز این سرعت بالا را فاش کرد، رازی که در زانوی دوندگان پنهان شده است.

در حالی که جمعیت جامائیکا حتی از لس آنجلس هم کمتر است اما بسیاری از قهرمانان رشته دو و میدانی متولد این کشور هستند، علت آن قرینه بودن بی نقص زانوی مردم اهل جامائیکا است.

تحقیقات جامعی بر روی ساختار بدنی و استخوان بندی ورزشکاران انجام شده و نتیجه نشان می‌دهد هر چقدر استخوان 2 زانوی ورزشکار بیشتر با یکدیگر قرینه باشند، سرعت آن ورزشکار هم بالاتر می‌رود.

جالب آنکه قرینه‌ترین استخوان متعلق به اوسین بولت است، پس هیچ عجیب نیست اگر او سریعترین مرد جهان باشد.

پروفسور رابرت ترایورز استاد بیولوژی و علوم انسان شناسی مسئولیت انجام این تحقیقات را بر عهده داشت و گفت: از سن 8 سالگی و با مطالعه بر روی چگونگی قرینه بودن استخوان‌های زانو می‌توان تشخیص داد این فرد در آینده با چه سرعتی می‌تواند بدود.

انتهای پیام/
برچسب ها: بولت ، قهرمان ، ورزشکار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار