مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران:

کمبود منابع، عامل روند کند پرداحت تسهیلات/ شرط گذاشتن در پرداخت و بازپرداخت شرعا اشکال دارد

لله‌گانی گفت: در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه شرط گذاشتن برای پرداخت و بازپرداخت آن شرعاً اشکال دارد.

اسماعیل لله‌گانی مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه پس‌اندازهای قرض‌الحسنه  باید صرف مصارف قرض الحسنه شود، گفت: هنگامی که بانک‌ها سپرده‌ قرض الحسنه جذب می‌کنند قطعا باید کل این منابع، غیر از بخشی که با عنوان سپرده قانونی نزد بانک مرکزی است، مابقی صرف مصارف قرض الحسنه و به متقاضیان پرداخت شود.
 
وی علت روند کند پرداخت تسهیلات قرش الحسنه را کمبود منابع دانست و اظهار داشت: مشکلی که برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه وجود دارد تنها محدودیت منابع است و راه حل اصلی رفع این مشکل، همکاری مردم با بانک‌ها خصوصا بانک‌های قرض‌الحسنه است زیرا با افزایش منابع قرض‌الحسنه می‌توان به افراد بیشتری تسهیلات قرض‌الحسنه اهدا کرد.  
 
لله‌گانی در خصوص اینکه چرا امکان پراخت سریع تسهیلات قرض الحسنه برای مواقع ضروری نیست، گفت: محدودیت منابع و تعداد زیاد متقاضیان از جمله عواملی است که موجب جلوگیری از پرداخت سریع تسهیلات به افراد نیازمند است اما باید با مدیریت شایط سعی شود افراد نیازمند در الویت باشند.  
 
وی در ادامه در خصوص اصلاح شرایط دریافت تسهیلات قرض الحسنه گفت: در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه شرط گذاشتن برای پرداخت و بازپرداخت آن شرعاً اشکال دارد به همین جهت در حال بررسی این موضوع در شورای فقهی هستیم و به نکات قابل توجهی دست یافته‌ایم اما تاکنون به جمع‌بندی مناسبی از نظر شرعی نرسیده‌ایم.  
 
 مدیر عامل بانک قض الحسنه مهر ایران در ارتباط با پرداخت وام 150 میلیون تومانی این بانک گفت: ادارات، سازمان‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند وجوهی را نزد بانک تودیع کنند و از محل وجوهی که سپرده‌گذاری کرده‌اند در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه پس‌انداز ویژه  تا سقف 150 میلیون تومان وام دریافت کنند.
 
وی تاکید کرد: به هر نفر به میزان مبالغ تودیع شده نزد بانک تا سقف 150 میلیون تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: بانک ، مهر ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار