نفت در هفته‌ای که سپری شد؛

تولید یک میلیارد بشکه میعانات گازی در پالایشگاه‌های پارس جنوبی/بازپرداخت ٤,٥ میلیارد دلاری فاینانس طرحهای پتروشیمی به بانکهای خارجی

تولید یک میلیارد بشکه میعانات گازی در پالایشگاه پارس جنوبی، قطعی شدن استخدام بیش از دو هزار نفر در وزارت نفت و بازسازی 5دستگاه دکل حفاری تا نیمه نخست سال 94 از مهم‌ترین اخبار منتشر شده در طی هفته گذشت بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ صنعت نفت و گاز از صنایع کلیدی کشور است که با سرمایه گذاری و توجه به آن می تواند عرصه را برای توسعه اقتصادی در بخشهای مختلف کمک کند به طوری که هم اکنون این صنعت یکی از اهرمهای کلیدی در بودجه کشور است.

براساس شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، مجموع مصرف بنزین تهران در هفته منتهی به ٢٨ آذرماه امسال، به بیش از ٩٣ میلیون لیتر رسید.

بانک آمريکا پيش‌بيني کرد بهاي نفت خام در بازارهاي جهاني دست کم تا اواخر سال آينده افزايش نمي يابد.

مديرعامل شركت ساخت و تهيه كالای نفت با تاكيد بر اينكه هماهنگی‌های قانونی برای برگزاری مناقصه ١٠ گروه خانواده كالا و تجهيزات اولويت‌دار صنعت نفت فراهم شده است، گفت: اگر این اتفاق مهم محقق شود دیگر نیازی به غربی‌ها نخواهیم داشت.

استاندار ايلام از اختصاص 196 ميليارد ريال اعتبار وزارت نفت برای اجرای طرح‌های ورزشی در اين استان خبر داد.

مصرف نفت گاز و نفت کوره (سوخت مایع) کشور در هفته منتهی به ٢٨ آذرماه امسال به یک میلیارد و ٦٧ میلیون لیتر کاهش یافت.


مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند گفت: فرمول قیمت خوراک پتروشیمی‌ها باید به گونه‌ای باشد که حاشیه سود حاصل از سرمایه‌گذاری و بازدهی صنایع پتروشیمی در ایران نسبت به کشورهای منطقه رقابت موفقی داشته باشد.

براساس گزارش شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران، میانگین مصرف روزانه بنزین کشور در هفته منتهی به ٢٨ آذرماه امسال با ٣ میلیون لیتر کاهش نسبت به هفته قبل، به ٦٥ میلیون لیتر رسید.

شرکت ملی گاز ایران با هدف جلوگیری از کاهش مصرف فرآورده های نفتی در نیروگاههای کشور، حجم گازرسانی به این بخش را افزایش داده و در ٩ ماه امسال، بیش از ٤٠ میلیارد متر مکعب گاز به نیروگاههای کشور تحویل داده است.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی با اشاره به اینکه مصوبه نرخ خوراک پتروشیمی‌ها منوط به تایید شورای نگهبان دارد، گفت: برای اجرای طرح‌های نیمه تمام صنعت پتروشیمی حدود 70 میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا پروژه‌ها با سرعت بیشتر اجرایی شود.
به طوری هم اکنون نفت یکی از اهرمهای کلیدی در بودجه کشور است.

مدیرکل دفتر حمل و نقل ترافیک سازمان شهرداری وزارت کشور از طراحی کارت سی ان جی در کشور خبر داد و گفت: این طرح از سوی وزارت کشور مطرح شده و هنوز فرایند قانونی این طرح اجرایی نشده است.

حسگرهای شعله یاب محفظه احتراق توربینهای NP تاسیسات تقویت فشار با همکاری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در منطقه ٢ عملیات انتقال گاز داخلی سازی شد.

بوجارزاده گفت: ٥٦٩ میلیون متر مکعب گاز طی ٢٤ ساعت گذشته در بخشهای خانگی، تجاری، صنایع و نیروگاههای کشور مصرف شده است.

ساخت سامانه امروزینه گندزدایی آب شرب شهر چمران ماهشهر به همت اداره بهداشت و مرکز پژوهش پتروشیمی بندرامام انجام می شود.

مدیر مرکز دیسپچینگ مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: در طول 13 سال گذشته بیش از 577 میلیارد مترمکعب گاز شیرین و پالایش شده در پالایشگاه‌های پارس جنوبی تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه شده است.

معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران گفت: تولید و مصرف گاز طبیعی شرایطی ویژه‌ای دارد به طوری که گاز طبیعی ٤٨ ساعت پس از تولید در پالایشگاه‌های کشور در بخش‌های خانگی، تجاری، صنایع و ... مصرف می‌شود.

طبق اعلام معاون پژوهش و فناوری وزیر نفت آمادگی برای برگزاری مناقصه ساخت داخل ١٠ گروه خانواده کالا و تجهیزات صنعت نفت فراهم شده و نهایتا تا ١٠ دی ماه امسال باید کلیه مناقصه‌های این گروه کالاها انجام شده باشد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی گفت: واحدهای فاز سوم پالایشگاه آبادان در حال پیش راه‌اندازی است و حداکثر تا دو ماه آینده به راه‌اندازی کامل می‌رسد.

سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران با اشاره به اینکه سهمیه 400 تومانی همچنان به قوت خود پابرجاست، گفت: 60 لیتر سهمیه بنزین یارانه‌ای خودروهای شخصی با قیمت 700 تومان و 300 لیتر سهمیه بنزین آزاد با نرخ یک هزار تومان به کارت سوخت خودروها واریز می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس جنوبی، از راه‌اندازی سکوی C فاز 12 در دی‌ماه خبر داد و گفت: فاز 12 پارس جنوبی در سه مرحله طراحی شده که با بهره‌برداری کامل از این فاز روزانه سه میلیارد فوت مکعب گاز ترش (معادل ٦٥ میلیون مترمکعب گاز شیرین) به شبکه سراسری تزریق می‌شود.

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: برنامه ای برای خاموش کردن فلرهای پالایشگاه های پارس جنوبی در دستور کار قرار دارد که براساس آن گاز فلرها به مزایده گذاشته می شود امیدواریم تا پایان سال 96 مشعل 5 پالایشگاه خاموش شود.

معاون کارخانه NGL سیری گفت: با همت و تلاش کارشناسان منطقه سیری، یک دستگاه UPS معیوب تعمیر اساسی شده و در کارخانه NGL سیری راه‌اندازی شد.

رئیس واحد مهندسی خوردگی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه تهران گفت: 89 متر از خطوط لوله حوزه استحفاظی منطقه تهران تعویض پوشش شد.

بازسازی ٥ دستگاه دکل حفاری تا نیمه نخست سال ٩٤

تاکایدی، از بازسازی پنج دستگاه دکل حفاری تا نیمه نخست سال آینده خبر داد و گفت: بودجه امسال شرکت ملی حفاری ایران نسبت به سال گذشته ١٠ تا ١٥ درصد افزایش یافته است.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس از قطعی شدن استخدام دو هزار و 672 نفر از افرادی که در آزمون استخدامی نفت شرکت کرده اند خبر داد.
تاکنون حدود ٤,٥ میلیارد دلار فاینانس خارجی شرکت ملی صنایع پتروشیمی به بانکها و شرکتهای فاینانسور خارجی بازپرداخت شده و هم اکنون حدود ١.٥ میلیارد دلار دیگر از این اقساط باقی مانده که به صورت منظم در حال پرداخت است.

کاهش قیمت نفت برنت، برای کمپانی های نفتی فعال در دریای شمال بحران ایجاد کرده است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار