مدير عامل سازمان منطقه ويژه اقتصادی انرژی پارس خبر داد

افزايش 50 درصدی صادرات كالا از منطقه ويژه اقتصادی انرژی پارس

مدير عامل سازمان منطقه ويژه اقتصادی انرژی پارس از افزايش 50 درصدی صادرات كالا در سه ماهه سوم سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: این کالاها به 29 کشور دنیا صادر شده است.

مهدي يوسفي در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ در خصوص صادرات محصولات از منطقه ویژه اقتصادی اظهار داشت: در سه ماهه سوم سال جاري 6.7 ميليون تن کالا شامل ميعانات گازي و كالاهاي غير نفتي به ارزش 5.5 ميليارد دلار به خارج از كشور صادر شد كه اين ميزان صادرات از نظر وزن و ارزش افزايش 50 درصدي را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان مي دهد.

يوسفي با اشاره به آمار صادرات كالا از گمرك منطقه ويژه پارس در آذر ماه سال جاري نيز گفت: طي اين مدت 1 ميليون و 752 هزار و 750 تن كالا به ارزش 1 ميليارد و 378 ميليون و 889 هزار و 155 دلار به خارج از كشور صادر شد.

مدير عامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس همچنين از افزايش 30 درصدي صادرات محصولات توليدي منطقه طي 9 ماهه سال جاري به خارج از كشور خبر داد و افزود: طي اين مدت 16 ميليون و و 121 هزار و 74 تن كالا به ارزش 13 ميليارد و 490 ميليون و 305 هزار و 104 دلار كالا به خارج از كشور صادر شد كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزني 26 درصد و از حيث ارزش نيز 30 درصد افزايش نشان مي دهد.

يوسفي تاکید کرد: مقصد كالاهاي صادراتي از گمرك منطقه ويژه پارس 29 كشور مختلف است.

وي عمده كالاهاي صادراتي منطقه ويژه پارس را هوي اند، پلي اتيلن سبك و سنگين، دي اتيلن گلايكول، مونو و تري اتيلن گلايكول، كود اوره، بوتان، پروپان، ميعانات گازي، پارازايلين، سيمان و متانول عنوان کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار