حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد در برنامه "کوی محبت":

گریه بر ائمه اطهار (ع) بدون توجه به شروط بندگی خدا اثری ندارد/ حاجی، امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ائمه اطهار(ع) در اوج مرتبه ایمان، تقوا و فضائل اخلاقی قرار دارند، آن‌ها در قله علم و دانش قرار داشته و علم کتاب در اختیار پیشوایان معصوم ما است، یکی از ویژگی‌های شخصیتی امام رضا(ع) علم ایشان بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین "سید محمد حسن ابوترابی‌فرد"، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در برنامه "کوی محبت" که از شبکه 2 سیما پخش شد، اظهار داشت: برای این که زائر واقعی امام رضا (ع) باشیم، باید در راه خدا قدم برداریم، گناه نکنیم و در مسیر خود جدی باشیم و اگر جدی باشیم، مورد محبت امام رضا (ع) خواهیم بود و امیدواریم با آراستگی به بندگی، تقوا و عمل صالح راه قرب به خدا را داشته باشیم و زائرین باید در این باره مراقبه بیشتری داشته باشند.
 
*شناخت موجب بندگی خدا می‌شود
 
وی ادامه داد: شناخت موجب بندگی خدا می‌شود و گرفتاری‌ها و مشکلات را حل می‌کند و خدا و امام زمان(عج) ناظر بر کارهای ما هستند و به بیان زیبای امام خمینی(ره) "عالم محضر خداست، در محضر خدا معصیت نکنید".
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که هر امری شروطی دارد و گریه بر "امام رضا" (ع) و "امام حسین" (ع) شروطی دارد که اگر به آن شروط توجه نکنید، اظهار ولایت و محبت اثری ندارد، تأکید کرد: باید مراقب باشیم و شرایط عبودیت و بندگی خدای متعال را بدانیم، آن‌گاه در این شرایط مورد توجه قرار می‌گیریم.
 
*هر کس امام زمان خود را نشناسد، به مرگ جاهلیت مرده است
 
حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد با اشاره به کلام خدا و ذکر احادیثی از ائمه درباره شناخت امام زمان خود، تأکید کرد: اگر امام زمان خود را نشناسید به مرگ جاهلیت مرده‌اید، لذا اگر کسی حج برود و نماز بگذارد اما امام زمان خود را نشناسد، به مرگ جاهلیت مرده است.
 
وی گفت: یکی از ویژگی‌هایی که در شخصیت امام رضا (ع) است، علم ایشان بوده و ما بر این باوریم که انبیا مظهر علم الهی هستند و در بین ائمه معصومین(ع) شرایطی پیش آمد تا در دوران "بنی‌عباس" و "مأمون" امکان تعلیم معارف و شناخت آن بزرگوار پدید آید. امام رضا (ع) خیلی فهیم سخن می‌گفتند و با هر فرد با همان زبان پاسخ می‌دادند که این یک ظرفیت ویژه بود.
 
*ائمه اطهار(ع) در قله علم و دانش قرار دارند
 
حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد با بیان تحسین یاران حضرت امام رضا (ع) از تقوا و علم ایشان اظهار داشت: ائمه اطهار(ع) در اوج مرتبه ایمان، تقوا و فضائل اخلاقی قرار دارند و در قله علم و دانش بوده  و علم کتاب در اختیار پیشوایان معصوم ما است.
 
وی ادامه داد: کلمه توحید دژ مستحکم و پناهگاه الهی بوده و هر کس وارد این دژ شود، از عذاب الهی محفوظ می‌ماند و ولایت، محبت و اطاعت شروط این دژ است.
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان توانایی‌های معصومین(ع) در علم، دانش، بینش و تقوا خاطر نشان کرد: از نعمت‌هایی که خدا به ما مرحمت فرموده این است که در سفره و در کنار علم پیشوایان معصوم(ع) هستیم و این یکی از نعمت‌های با ارزشی بوده که وجود دارد و شایسته است بتوانیم از این مخزن علمی انبیا استفاده کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار