جروزالم پست: انصار الله زنگ خطری برای تل‌آویو است

یک روزنامه صهیونیستی نوشت تسلط جنبش انصار الله تحت حمایت ایران، بر صنعا زنگ خطری برای عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی است.

 به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه  "جروزالم پست" طی گزارشی نوشت: به‌دست گرفتن صنعا پایتخت یمن از سوی حوثی‌هایی که ایران نیز از آن‌ها حمایت می‌کند، زنگ خطر را نه تنها برای رقبای منطقه همچون عربستان سعودی بلکه برای اسرائیل نیز به صدا درآورده است.

در این گزارش آمده است: اگر حوثی‌ها موفق به نسلط بر بخش اعظم جنوب یمن شوند، آنگاه شهر بندری ایلات در اسرائیل و همچنین برخی کشورهای دیگر از لحاظ ترافیک دریایی و موارد دیگر به خطر می‌افتند.

این روزنامه صهیونیستی ادامه داد: همچنین در صورتی که حوثی‌ها به موفقیت برسند، عربستان سعودی، اردن، مصر، اریتره و جیبوتی تحت خطر قرار خواهند گرفت و همکاری آن‌ها با اسرائیل در ابهام قرار می‌گیرد و البته یمن مبدل به پایگاه ایرانی خواهد شد.

در این گزارش آمده است که عربستان به دلیل عصبانیت خود از برتری حوثی‌هایی که قدرتشان در حال افزایش است ارسال کمک به یمن را متوقف کرده است اما در مقابل ایران آشکارا استقبال خود را از پیروزی حوثی‌ها اعلام کرده است.

در انتهای این گزارش به نقل از یک مقام ارشد امنیتی یمن آمده است: "ایران به شدت حامی حوثی‌ها می‌باشد که از سال 2004 تاکنون علیه دولت مرکزی جنگیده‌اند."


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار