ابراهیمی:

به دلیل دخالت وزیر قبلی ورزش تعلیق شدیم/خیز بلند قایقرانی به سوی قهرمانی پس از پایان دوران تعلیق

رئیس سابق فدراسیون قایقرانی گفت: پس از یکسال و نیم تعلیق هم اکنون قایقرانی خیز بلندی رو به جلو داشته‌ است.

خسرو ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: فدراسیون قایقرانی در یک دوره یکساله به زمین نشست و مسائل حاشیه‌ای از طرف فدراسیون‌ جهانی قایقرانی این فدراسیون را تعلیق کرد به همین علت باعث شد تا ورزشکاران ما نتوانند در هیچ رشته‌ای شرکت کنند و فدراسیون در حالت نیمه تعطیل بود.
 
وی افزود: اگر یک قهرمان آسیایی دائم در تمرینات و زیر نظر مربی نباشد افت خواهد کرد.
 
ابراهیمی در ادامه تصریح کرد: زمانی که من در فدراسیون قایقرانی مسئول بودم چند کار موازی را همزمان انجام دادم ابتدا با قدرت تاییدیه اساسنامه  فدراسیون را از ذی صلاح فدراسیون بین المللی گرفتم و فدراسیون را که حالت تعلیق گرفته بود در دوره وزیر قبل ایشان دنیامالی را که ریاست وقت فدراسیون بود برکنار کرد ما توانستیم این ممنوعیت را برای ورزشکاران برطرف کنیم.
 
ابراهیمی در ادامه بیان داشت: از برنامه‌های دیگر من با توجه به اینکه سه دهه شناخت و تجربه در این فدراسیون‌ داشتم و از تمام‌ محیط‌ و ورزشکاران‌ و مربیان اطلاع‌ داشتم‌ به صورت موازی و با قدرت اردوها را پیش بردم و خود محوری و فرد گرایی را کنار گذاشتیم‌ و در سراسر کشور حتی پیشکسوتان را به صحنه آوردیم و نتیجه آن 20 طلا ، 14 نقره‌ و 8 برتر بود که ورزشکاران‌ قایقرانی به دست آوردند.
 
رئیس سابق فدراسیون قایقرانی در ادامه تاکید کرد: این اتفاقات‌در سال 92 افتاد و بعد از آن با حضور سرپرست مجدد قایقرانی در حاشیه رفت ولی با هوشمندی که گوارا داشت وضعیت را به همین نحوه نگه داشتند و بعد از او امینی که کاملا به این ورزش شناخت دارد و سالیان دراز از پیشکسوتان بوده با هوشمندی خوبشان مکان را به دست گرفت.
 
وی اظهار داشت: ولی باز هم باید تلاش کنم و امروز هدف ما در رشته‌های آبهای آرام و روئینگ که خود زیر مجموعه‌های زیادی دارند که کار بسیار زیادی باید روی آنها انجام شود.
 
ابراهیمی تصریح کرد: فدراسیون قایقرانی با جلسات زیادی که هیات رئیسه یا هدف مسابقات آسیایی و نهایتا المپیک دارد برگزار کرده و توانسته اردویی در کشور پرتغال و چین و اسپانیا برگزار کند و این اردوها با قیمت‌های مناسب و شرایط آب و هوایی مناسب و تبعات مثبتی که برای ورزشکاران دارد اجرا  خواهد شد.
 
وی در ادامه تاکید کرد: ما همچنان برنامه ریزی ها را در قایقرانی انجام خواهیم داد و به دنبال آن هستیم که بتوانیم اردوها را در دریا آزادی و جنوب کشور گسترش دهیم و تمرینات موازی و قدرتی را برای ورزشکاران انجام دهیم. ورزشکاران ما هم اکنون از روحیه نسبتا خوبی برخوردار هستند و امیدواریم به نتایج خوبی برسیم.
 
وی در خصوص علت تعلیق ایران توسط فدراسیون جهانی گفت: به دلیل دخالت وزیر قبلی ورزش فدراسیون جهانی ما را تعلیق کرد گفت یا باید با پرچم کمیته و یا فدراسیون جهانی در مسابقات حضور پیدا کنیم که خوب این مورد قبول نبود و با توجه به اینکه من آشنایی کامل با فضا داشتم و با لطف خداوند در یک تعامل با فدراسیون آسیایی با ناریتا و پرونا انجام دادیم و دبیر فدراسیون جهانی از لندن و اشکوبین این ارتباط برقرار شد و نهایتا منتبح‌ به رفع تعلیق جمهوری اسلامی ایران شد.
 
رئیس سابق فدراسیون قایقرانی در ادامه بیان داشت: همچنین در ازبکستان توانستیم ضمن حفظ کرسی‌های قبلی،‌ کرسی جدیدی به عنوان کمیته کانوپولو به دست بیاوریم که وجود نمایندگان ایران در این کرسی‌ها خیلی مهم است.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: در اینچئون نیز وحید مرادی مسئولیت روئینگ‌ را به دست آورد که این وضعیت نشان دهنده بهبود و حرکت رو به جلوی قایقرانی است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار