رئیس سازمان غذا و دارو:

هیچ دارویی بدون تائید وارد کشور نمی‌شود/ وجود هرگونه تقلب در لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق

دکتر دیناروند، اظهارات اخیر انجمن متخصصان پوست ایران را مبنی بر ورود محصولات آزمایشی و تائید نشده به کشور و آزمایش روی افراد ایرانی را تکذیب کرد.

دکتر رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، با تکذیب اظهارات اخیر انجمن متخصصان پوست در خصوص اینکه یک سری محصولات دارویی که در زمینه بیماریهای پوستی کاربرد دارند، بدون تائید وارد کشور شده و برروی افراد ایرانی مورد آزمایش قرار می‌گیرند، گفت: هر نوع دارویی که بخواهد به ایران وارد شود باید لزوما در کشور تولید کننده و حداقل یک کشور معتبر دیگر مصرف شده باشد، بنابراین هیچ گونه دارویی که در کشور تولید کننده مصرف نداشته باشد، اجازه واردات به کشور را ندارد. 

وی به لوازم آرایشی و بهداشتی اشاره و افزود: لوازم آرایشی و بهداشتی کشورهای مختلف هم برای واردات باید گواهی معتبر از کشور سازنده داشته باشند، در غیر اینصورت اجازه واردات به آن‌ها داده نمی‌شود. 

دیناروند، با بیان اینکه از طریق واردات رسمی هیچ گونه دارو یا لوازم آرایشی و بهداشتی تائید نشده وارد کشور نمی‌شود، عنوان کرد: اما متاسفانه بصورت قاچاق واردات لوازم آرایشی و بهداشتی را به وفور داریم و هرگونه مشکلی در مورد آن‌ها مثل عدم تائید یا تقلبی بودن آن‌ها را رد نمی‌کنیم. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار