در پی امضای تفاهم نامه مشترک میان میراث فرهنگی و پژوهشکده علوم انسانی؛

بهشتی: تفاهم نامه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است/ ربانی زاده: تفاهم نامه در آینده به رشد پژوهش کمک خواهد کرد

تفاهم نامه امضا شده میان میراث فرهنگی و پژوهشکده علوم انسانی به سازمان میراث فرهنگی در راستای مستند سازی و کاوش به پژوهشکده‌ برای پژوهش و تحقیق کمک می‌کند.

"محمد بهشتی" رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی در خصوص جزئیات تفاهم نامه همکاری با پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در گفتگو با خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: برای اولین بار در کشور در زمینه پژوهش و تحقیقاتی با یک نهاد پژوهشی همکاری می‌کنیم.
 
بهشتی ادامه داد: تفاهم نامه صورت گرفته از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، زیرا به برپایی رویداد‌های علمی، دستاوردهای پژوهشی و تحقیقاتی کمک شایانی خواهد کرد.
 
این مقام مسئول تصریح کرد: پژوهشکده علوم انسانی با داشتن محققانی توانمند و برجسته در زمینه زبان شناسی می‌تواند کمک حال میراث فرهنگی در این زمینه باشد.
 
وی اظهار داشت: همکاری میراث فرهنگی با پژوهشکده علوم انسانی و مطالعات فرهنگی زمینه را برای رویدادها و ظهور پژوهش‌های نو ور کارآمد به وجود می‌آورد که برای هر دوطرف مفید و سازنده است.
 
در ادامه "سید محمد رحیم ربانی زاده" مدیر امور پژوهشی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در خصوص تفاهم نامه همکاری با پژوهشکده میراث فرهنگی گفت: پژوهشکده علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، مرکزی پژوهشی است که با مطالعه و تحقق در حوزه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی می‌پردازد.
 
وی ادامه داد: توافق صورت گرفته به امضای "محمد بهشتی" رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی و "صادق آیینه وند"‌ رئیس پژوهشکده علوم انسانی و مطالعات فرهنگی رسیده که در آینده به رشد پژوهش و مطالعه کمک خواهد کرد.
 
این مقام مسئول تصریح کرد: ما قرار است در زمینه مستند سازی، تهیه و شناسایی کشفیات، کمک به عملیات کاوش و... به سازمان میراث فرهنگی کمک کنیم و آن‌ها نیز در مقابل اسناد و مدارک را در اختیار ما بگذارند و امکان بهره گیری از آثار و اسناد تاریخی موجود در موزه‌ها را برای ما فراهم کنند که این موجب رشد و شکوفایی پژوهش و تحقیق در زمینه‌های مختلف علمی می‌شود.
 
ربانی‌زاده بیان کرد: دیدگاه‌ها مشترک است و مطئمنا در آینده شاهد پیشرفت هم برای میراث فرهنگی و هم برای پژوهشکده علوم انسانی و مطالعات فرهنگی خواهیم بود.
 

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار