60 درصد موارد لوسمی در مردان مشاهده می‌شود

بررسی های اخیر نشان می دهند که 55 تا 60 درصد موارد لوسمی در مردان و حدود 40 تا 45درصد موارد این نوع سرطان در زنان مشاهده می شود.

فرهاد سالاری استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: لوسمی نوعی خاصی از سرطان است که  معمولا با علائمی نظیر تب، خستگی، خواب آلودگی، سردرد، دل درد، رنگ پریدگی، خونریزی خود به خودی و کبودی پوست نمایان می شود.

وی گفت: علت دقیق لوسمی مشخص نیست، اما برخی از پژوهش ها نشان می دهند که سابقه خانوادگی ابتلا به لوسمی، مواجهه با اشعه های خطرناک، اختلالات مادر زادی، تماس با برخی از مواد شیمیایی، استعمال سیگار و مصرف برخی از داروها در افزایش خطر ابتلا به لوسمی حاد بسیار موثر است.

سالاری با اشاره به اینکه لوسمی حاد جنس مذکر بیشتر از جنس مونث دیده می شود، تاکید کرد: بررسی های اخیر نشان می دهند که 55 تا 60 درصد  موارد لوسمی در مردان و حدود 40 تا 45 درصد موارد این نوع سرطان در زنان مشاهده می شود.

وی یادآور شد: لوسمی در بین کودکان شیوع بالایی دارد و پسران بیشتر از دختران دچار این بیماری می شوند.

سالاری خاطر نشان کرد: اگر چه پیشگیری از لوسمی مانند هر نوع سرطان دیگر تقریبا امکان پذیر نیست، اما با مقابله و کنترل عوامل مرتبط با سرطان، می تواند خطر لوسمی را در سنین مختلف به ویژه در بین کودکان کاهش داد.



انتهای پیام/

برچسب ها: لوسمی ، مردان ، سیگار ، ژنتیک ، پوست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار