محمد قادری تفرشی مطرح کرد:

عینیت بخشیدن به مفاهیم انتزاعی و ذهنی در عرصه معنویات را با جدیت دنبال می‌نماییم

رئیس آموزش و پرورش شهرستان ملارد گفت: عینیت بخشیدن به مفاهیم انتزاعی و ذهنی در عرصه معنویات در جمعیت دانش آموزی شهرستان ملارد امری است که با جدیت از سوی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان مذکور دنبال می‌شود.

محمد قادری تفرشی،‌رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان ملارد در گفتگو باخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ضمن اشاره به ضرورت عینیت بخشیدن به مفاهیم انتزاعی و ذهنی در عرصه معنویات و فرهنگسازی قرآنی و متکی بر سیره و شریعت اسلامی در بین دانش آموزان اظهار داشت: بسیاری از مفاهیم و تعالیم قرآنی باید به صورت عینی برای دانش آموزان واکاوی و تجزیه و تحلیل شود که در صورت تحقق امر فوق بخش اعظمی از نارسایی‌های رفتاری، اجتماعی و فرهنگی جامعه به مرور زمان رفع و دفع خواهد شد.  
 
وی در ادامه افزود: پرهیز از دروغ‌گویی، ریا، غیبت، پیشه نمودن تدبر، تعقل، تفکر و احترام به هم نوعان و انسان دوستی، زیبادوستی، حسن اخلاق و رفتار، قانونمداری و.... در سیره ائمه و آیات قرآنی وجود دارد و نسبت به آن تاکید موکد شده که مفاهیم فوق اغلب به صورت کلی و انتزاعی در افکار دانش آموزان جاری و ساری است که باید جنبه عینی پیدا نماید.  
 
این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد: در واقع امر باید با پرورش فضایی که دانش آموزان در آن با گفتمان و خوانش‌های متعدد روبه رو شوند و با توجه به فضای تفکر به وجود آمده و با تکیه بر اسلوب‌های قرآنی، بهترین‌ها و منطقی‌ترین‌ها از سوی فرزندان محصل جامعه انتخاب شود که چنین رویکردی، در چشم اندازسند آموزش و پرورش بر پایه سوره‌های قرآن کاملا تعریف شده و با تحقق آن، در عرصه‌های گوناگون اعم از اجتماعی، فرهنگی و.... می‌توان به دستاوردهای مهم و حائز اهمیتی نائل شد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار