حسینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

رسانه می‌تواند از فسادهای اقتصادی و اداری جلوگیری کند

یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: حکام در کشورهای پیشرفته برای ورود به فساد بسیار محتاط عمل می‌کنند چون رسانه‌ها به سرعت سبب رسوایی آنها خواهند شد.

"محمدحسینی" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه تخریب یک جامعه در بخش‌های مختلف از جمله بخش اداری به صورت تدریجی صورت می‌گیرد، اظهارداشت: متاسفانه کشورمان در بخش بازده اداری طی 10 سال اخیر 40 پله سقوط کرده است، لذا نیازمند سرمایه‌گذاری‌های مورد نیاز برای جبران این خلاء هستیم. 
  
 عضو پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با تاکید بر اینکه پرهیز از روش‌های خشونت‌آمیز و تأکید بر روش‌های مدارا از راهکارهایی حرکت جامعه به سمت سلامت علی‌الخصوص سلامت اداری و اقتصادی است،‌ اضافه کرد: در ساختارهای اداری و اقتصادی اصل بر مداراست، مگر آنکه سخت‌گیری نسبت به رده‌های بالا صورت گیرد تا کار قانونمند پیش رود. به عنوان مثال در کشورهای‌ پیشرفته رسانه‌ سبب شده تا حکام در پیشبرد ساختار اداری و ورود به حوزه فساد اداری خیلی محتاط و دست به عصا عمل کنند. چون رسانه‌ها به سرعت سبب رسوایی آنها خواهند شد، اما متأسفانه در کشورهای در حال توسعه رسانه‌ها از روشنگری ضربه می‌خورند.
 
حسینی خاطرنشان کرد: عملکرد رسانه محور در عرصه‌های مختلف از فساد خیز شدن ادارات در مرحله اول و آسیب رساندن به اقتصاد کشور در مراحل بعدی جلوگیری خواهد کرد.  
 
انتهای پیام/  
برچسب ها: فساد ، اداری ، رسانه ، پیشرفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.