نایب رییس خانه معدن ایران:

حضور شرکت های ایرانی در بازار بزرگ عراق و "افغانستان" نیاز به تدوین راهبرد دارد

نایب رییس خانه معدن ایران گفت: بازار بزرگ عراق و افغانستان در زمان حاضر به عنوان عرصه گسترده ای برای حضور فعال شرکت های بخش خصوصی در حوزه معادن و صنایع معدنی و دیگر زمینه ها است که نیاز به تدوین راهبردی دقیق دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، محمدرضا بهرامن روز دوشنبه در نشست خبری در گفت و گو با خبرنگاران،اظهار اشت: امروز انتظار خانه معدن ایران توجه ویژه مسوولان به مساله صادرات خدمات فنی مهندسی است که باید جدی گرفته شود و شرکت های ایرانی در سال 91 توانستند 4.2 میلیارد دلار صادرات کنند.

وی یادآور شد: اعمال تحریم ها سبب شده تا ارزش صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور کاهش یابد اما توانمندی بسیار بالاست و باید تلاش بیش از پیش صورت گیرد تا بخش خصوصی بتواند در کشورهای منطقه در این عرصه حضوری فعال داشته باشد.

وی تصریح کرد: بررسی های کارشناسی حاکی است شرکت های ایرانی توانایی دارند سالانه تا یک میلیارد تن عملیات معدنی انجام دهند.

بهرامن اظهار میدواری کرد: دولت یازدهم با حمایت های لازم از بخش خصوصی زمینه بهره گیری از توانمندی در عرصه های برون مرزی فراهم شود.

وی یادآور شد: اکنون بخش خصوصی ایران نسبت به 10 سال قبل در بخش معدن و صنایع معدنی بسیار بالاتر از حد انتظار حاضر شده و اکنون شرکت های فعال در این عرصه بالغ بر 70 درصد از عملیات جابه جایی مواد معدنی را در سطح کشور برعهده دارد.

بهرامن بهره گیری از حمایت های قانونی برای حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی را در حوزه معادن و صنایع معدنی خواستار شد و گفت: اکنون سازمان توسعه ای همچون ایمیدرو برای گسترش فعالیت در این بخش گام برداشته اما این کافی نیست و باید شاهد مشارکت همه جانبه بخش خصوصی در این عرصه باشیم.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار