یک کارشناس سیاست خارجی مطرح کرد؛

تلاش قطر برای مطرح‌‎سازی خود به عنوان یک بازیگر اصلی در منطقه/ سرمایه‌گذاری‌های کلان در کشورهای اروپایی

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: قطر با اقداماتی چون حمایت از تروریسم و خرج کردن از منابع مالی خود و همچنین پیاده کردن برنامه‌های غرب سعی در مطرح‌سازی خود به عنوان یک بازیگر اصلی در منطقه دارد.

"محمدرضا اخباری" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به حمایت‌های دولت‌های غربی از قطر و سرمایه‌گذاری‌های آل‌ثانی در انگلیس و فرانسه اظهار داشت: قطر علاقه دارد تا به عنوان یک بازیگر مهم منطقه‌ای تلقی شود.

وی ادامه داد: این کشور با اقداماتی چون حمایت از تروریسم و خرج کردن از منابع مالی خود و همچنین پیاده کردن برنامه‌های غرب سعی در مطرح‌سازی خود به عنوان یک بازیگر اصلی در منطقه دارد.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: قطر با استفاده از سرمایه‌گذاری‌های کلان خود در کشورهای اروپایی و وجود بحران اقتصادی در این قاره باعث خرید حمایت‌های این کشورها شده است.

همچنین روزنامه انگلیسی "دیلی تلگراف" فاش کرد که بانک مرکزی قطر از تروریستهای عراق و سوریه حمایت و پشتیبانی مالی می‌کند.

اتهامات علیه قطر در مورد حمایت مالی از تروریسم جهانی در حال افزایش است و این کشور در کنترل بر شهروندان که از فعالیت‌های تروریستی در سوریه و عراق حمایت مالی می‌کنند، ناکام مانده است و همین امر ممکن است باعث اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور سرشار از گاز شود

انتهای پیام/
برچسب ها: تروریسم ، قطر ، حمایت ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار