انجام 70 درصد حمل و نقل کشور توسط تعاونی ها

مدیر کل دفتر تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:‌حدود 70درصد حمل و نقل عمومی جاده‌ای مسافر کشور از سوی تعاونی‌های اتوبوسرانی، مینی بوسرانی و سواری کرایه انجام می شود.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علیرضا ناطقی مدیر کل دفتر تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مناسبت 26آذر ماه روز حمل و نقل گفت: تعاونی های حمل و نقل (کالا و مسافر) به سه گروه عمده فعالیت حمل و نقل برون شهری، حمل و نقل درون شهری و  حمل و نقل دریایی تقسیم می‌شدند.
 
وی در ادامه تصریح کرد:‌این تعاونی‌ها با هدف ساماندهی فعالیت حمل و نقل در گرایش‌های مختلف و ارائه خدمات حرفه‌ای به اعضای خود که شامل مالکان رانندگان و کارکنان است تشکیل شده‌اند.
 
وی با اشاره به تشکیل بیش از 2هزار و سیصد شرکت تعاونی با تعداد نزدیک به 200 هزار نفر عضو و بیش از 56هزار نفر اشتغال زایی علاوه بر اشتغال زایی اعضا افزود: حدود 70 درصد حمل و نقل عمومی جاده‌ای مسافر کشور عملا از سوی تعاونی‌های اتوبوسرانی، مینی بوسرانی و سواری کرایه صورت می گیرد و حدود 25درصد حمل و نقل کالای کشور نیز از سوی تعاونی‌ها انجام می‌شود.
 
ناطقی در ادامه اظهار داشت: حدود 90 درصد جابجایی بخش دریایی بنادر و جزایر جنوب کشور و 60درصد جابجایی کالا و صادرات در حوزه خلیج فارس از سوی تعاونی‌های لنج داران صورت می‌گیرد.
 
وی ادامه داد: اتحادیه حمل و نقل دریایی کشور در سال گذشته حدود 15دستگاه لنج را از چوبی سنتی به فایبر گلاس جدید نوسازی کرده است.
 
ناطقی افزود: اتحادیه سراسری سواری کرایه بین شهری ناوگان  خود را بالغ بر 45هزار دستگاه توسعه نوسازی کرده و عمر ناوگان خود را از بالای 20سال به زیر 5سال رسانده است و همچنین  حدود پنج هزار و 100 مینی بوس از سوی اتحادیه مینی بوسرانی توسعه و نوسازی شده و 2هزار دستگاه نیز در دست نوسازی دارد.

مدیر کل دفتر تعاونی‌های خدمات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: تعداد کل اتحادیه‌های سراسری و استانی 35 اتحادیه است که از این تعداد 5 اتحادیه سراسری است.

انتهای پیام/
برچسب ها: تعاونی ، مینی بوس ، اتوبوس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار