قهرمان پرش ارتفاع مشخص شد/فوتبال ایران با گل‌های دهداری هند را شکست داد

امروز سه شنبه 25 آذر 1393 هجری شمسی برابر با 23 صفر 1436 هجری قمری و 16 دسامبر 2014 میلادی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 72 سال پیش در چنین روزی برومل قهرمان پرش ارتفاع شوروی در شره ریکای‌ شوروی‌ به دنیا آمد او در هیجده سالگی در مسابقات المپیک 1960 در ماده پرش ارتفاع مدال نقره در سال1964 در بازی‌های المپیک توکیو مدال طلا گرفت برومل‌ روشی را به نام روش استرادل‌ در پرش ارتفاع رواج داد.
 
65 سال پیش در چنین روزی مسابقات وزنه برداری قهرمانی باشگاه‌های ایران در باشگاه نیرو راستی ادامه یافت در دسته میان وزن سید رسول رئیسی از باشگاه نیرو راستی با مجموع 370 کیلو گرم وزنه، 5 کیلو گرم رکورد ایران را افزایش داد و اول شد در دسته نیم سنگین ‌ها کوپ‌ کوردکچیان‌ از باشگاه آرارات‌ با مجموع 320 کیلو گرم اول شد و در دسته سنگین وزن لئون‌ کورکچیان‌ از باشگاه آرار‌ات با مجموع 335 کیلو گرم به مقام نخست رسید.
 
63 سال پیش در چنین روزی مجله ورزش به مدیریت عبداله نادری در ایران منتشر شد انتشار این مجله مدت 4 سال ادامه یافت و عبداله‌ نادری از استادان به نام ورزش وزنه برداری در ایران بود.
 
55 سال پیش در چنین روزی تیم دو صحرا‌نوردی فارس برنده مسابقات قهرمانی ایران شد این مسابقات در تهرانپارس و در شهر تهران برگزار شد در تیم فارس جعفر راستی، کاظم راستی، ایزدی، باقری و احمد می حسینی حضور داشتند.
 
همچنین 55 سال پیش در چنین روزی تیم ملی فوتبال ایران در آخرین مسابقه خود در مرحله مقدماتی دومین دوره جام ملت‌های آسیا در هند 2 بر یک مقابل تیم ملی فوتبال این کشور به پیروزی رسید. پرویز دهداری زننده هر 2 گل ایران بود.
 
53 سال پیش در چنین روزی مسابقات ورزشی کشورهای آسیای جنوب شرقی با شرکت 7 کشور در برمه برگزار شد. در رده بندی کلی برمه با 32 مدال طلا مقام اول، تایلند با 21 مدال طلا مقام دوم و مالزی با 13 مدال طلا مقام سوم را به دست آورد.
 
48 سال پیش در چنین روزی تیم ملی فوتبال ایران در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های فوتبال پنجمین دوره بازی‌های آسیایی در تایلند با نتیجه 1 بر صفر تیم ملی فوتبال اندونزی را شکست داد. همایون بهزادی در نیمه اول برای تیم ملی فوتبال ایران گل زد.
 
45 سال پیش در چنین روزی وزنه بردار اهل آلمان غربی ورندد کاسرا رکورد جهانی حرکت پرس در دسته میان سنگین را که 180 کیلوگرم و متعلق به کارلو کانگا سنمی از فرانسه بود5/0 کیلوگرم افزایش داد و به 180.500 گرم رساند.

44 سال پیش در چنین روزی تیم ملی بوکس ایران در رقابت‌های بوکس ششمین دوره بازی‌های آسیایی در تایلند به یک مدال نقره و 2 مدال برنز دست یافت. سید عمران خاتمی در دسته سنگین وزن از حریف هندی خود شکست خورد. بدین ترتیب او مدال نقره گرفت. محمد رضا ساروخانی و غلامحسین پاک منش 2 مدال برنز کسب کردند.
 
در سال 1363 در چنین روزی تیم ملی فوتبال ایران در دیدار رده بندی هشتمین دوره جام ملت‌های آسیا در سنگاپور مقابل کویت به میدان رفت. این دیدار در پایان وقت قانونی 1- 1 شد و در ضربات پنالتی تیم کویت به برتری 5 بر 3 رسید. ناصر محمد خانی گلزن تیم ایران در این مسابقه بود.
 
در سال 1377 در چنین روزی تیم ملی فوتبال ایران در دیدار مرحله نیمه نهایی بازی‌های آسیایی 1998 بانکوک با تک گل سیدعلی موسوی مقابل چین به پیروزی رسید. این بازی با حضور 60 هزار تماشاگر انجام شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: قهرمان ، تیم ، سنگاپور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار