ایلام؛

روایت سرداران از اوضاع و احوال مرزهای کربلایی

رییس پلیس راهور ناجا و دبیر قرارگاه اربعین از اوضاع مرزهای شلمچه، چزابه و مهران می‌گویند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ سردار  مومنی  امروز  در جریان بازید از مرز بین المللی مهران گفت: یکی از مشکلات و معضلات در این مرزها در روزهای گذشته، کمبود وسایل نقلیه برای انتقال زوار بود که از عصر روز گذشته با ورود اتوبوس به این مرزها، تردد زائران با سهولت بیشتری انجام شد.

سردار مومنی اظهار داشت: متاسفانه طی چند روز گذشته چندین فقره تصادف رانندگی منجر به جرح و فوت در این جاده های منتهی به مرزهای مهران، شلمچه و چزابه رخ داد که عامل اصلی این تصادفات خستگی و خواب آلودگی رانندگان بوده است.

همچنین سردار سلیمانی دبیر قرارگاه اربعین بیان داشت: در حال حاضر سپاه پاسداران از همه ظرفیت های خودرویی، هوایی، هوا فضا، راهیان نور، سه فروند بالگرد نیروی هوایی و حتی ماشین های حمل و نقل اجاره ای برای خدمات رسانی به زوار در سه قرارگاه مهران، شلمچه و چزابه استفاده می‌کند و 500 دستگاه اتوبوس را برای اجرای عملیات حمل و نقل زوار در این مناطق مستقر کرده است.

وی با بیان اینکه دولت باید از تجربه امسال تردد زوار از مرز مهران استفاده کرده و برای سالهای آینده  بخش های زیر ساختی مرزهای غربی کشور برای تردد زائران را توسعه و گسترش دهد افزود:  حضور مردم کشور در مرز برای شرکت در آیین های اربعین حسینی امسال و زیارت عتبات عالیات بی سابقه و چشمگیر بود و همین موضوع وظیفه دولت و بخش خصوصی را برای سال های آینده سنگین تر کرده است.

سردار سلیمانی از ورود جمعیت چشمگیر زوار از مرزهای سه گانه به خاک کشور خبر داد و پیش بینی کرد که امشب آخرین حجم گسترده ورود زوار به مرزهای ایران اسلامی باشد و از فردا شمار تردد با کاهش رو به رو شود.

پایانه مرزی مهران در جنوب غربی استان ایلام این روزها به کانون اصلی و میعادگاه دوستداران و شیفتگان ائمه اطهار (ع) برای سفر به عراق تبدیل شده است. این مرز بین المللی به سبب امنیت بالای مناطق پیرامونی و مسیرهای تردد در داخل کشور عراق و نیز کوتاهی راه تا شهرهای مذهبی عتبات عالیات اکنون پرترددترین منطقه مرزی کشور محسوب می شود.

بر پایه آمارها، تاکنون بیش از 600 هزار زائر سوگوار از این راه خود را به کربلا و دیگر شهرهای مقدس عراق رسانده اند.
 
 انتهای پیام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.