یک کارشناس سیاست خارجی مطرح کرد؛

قوه‌قضائیه آمریکا دلیل ناآرامی‌های اخیر این کشور/ پشت پرده‌های این جریان

یک کارشناس سیاست‌ خارجی گفت: یک شکاف سیاسی جدی در آمریکا به وجود آمده است که به این سادگی‌ها آرام نخواهد شد و اولین کسی که مسبب این شرایط است قوه‌‌ قضائیه به دلیل قضاوت‌های نا به جا است با توجه به اینکه قوه‌قضائیه زیر نظر رئیس‌جمهوری این کشور است.

"حسین کنعانی‌مقدم" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با تظاهرات علیه تبعیض نژادی در آمریکا اظهار داشت: برخلاف ادعاهایی که آمریکا در بحث حقوق بشر مطرح می‌کند، مشخص است که در آمریکا حقوق بشر نه تنها رعایت نمی‌شود بلکه در عین حال بحث نژادپرستی و آپارتاید یکی از مسائلی است که ایالات متحده از آن رنج می‌برد و مردمی که در حال حاضر در این تظاهرات شرکت می‌کنند  درخواست اجرای عدالت را دارند .

وی افزود: تظاهرات مردم آمریکا نشان‌دهنده این است که قوه‌قضائیه این کشور به خاطر قضاوت‌هایی که انجام می‌دهند موجب ناآرامی‌های اخیر شده است.

 این کارشناس سیاست‌خارجی تصریح کرد: ممکن است در پشت پرده این اعتراضات خود اوباما هم وجود داشته باشد چرا که اوباما می‌خواهد به سایر دستگاه‌های اجرایی و رقبای خود مانند جمهوری‌خواهان بگوید که من به دلیل رنگین پوست بودنم می‌توانم آرامش را در کشور حفظ کنم در غیر این صورت اختلافات نژادی و مسائلی که وجود دارد ممکن است حاکمیت آمریکا را تحت تاثیر قرار دهد.

 کنعانی مقدم تاکید کرد:  یک شکاف سیاسی جدی در امریکا به وجود آمده است که به این سادگی‌ها آرام نخواهد شد واولین کسی که مسبب این شرایط است قوه‌‌ قضائیه به دلیل قضاوت‌های نا به جا است با توجه به اینکه قوه‌قضائیه زیر نظر رئیس جمهوری این کشور است.

وی اظهار داشت: در این تظاهرات خود اوباما هم زیر سوال رفته و مردم هم به دنبال این هستند که کسانی را که موجب کشته شدن رنگین پوستان شده‌اند و بی‌عدالتی را دنبال می‌کنند  مجازات شوند و قوانین سخت‌گیرانه‌ای در این خصوص وجود داشته باشد.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: شعار معترضان این است که ما دستهایمان را بالا گرفتیم اما شما شلیک کردید که این در فرهنگ غربی که فرهنگ کابویی است مفهومی خاص دارد، همیشه در امریکا اینطور بوده که وقتی کسی دستش را بالا می‌برده به او شلیک نمی‌کردند اما اینکار در حال حاضر توسط پلیس انجام می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار