رئیس سازمان غذا و دارو:

پرتابل سازمان غذا و دارو انحصار و رانت‌خواری را حذف می‌کند

دکتر دیناروند گفت: راه اندازی پرتابل سازمان غذا و دارو انحصار و رانت را در حوزه غذا و دارو حذف می‌کند.

دکتر رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مهمترین راه موثر برای جلوگیری از بروز فساد و تخلف در دستگاه‌های دولتی شفاف‌سازی و حذف انحصار و رانت است که با تدوین روابط و مقررات جدید امکان‌پذیر می‌شود. البته باید توجه داشت که از این موضوع مهمتر استفاده از فناوری اطلاعات است تا بر تمام کارهایی که انجام می‌گیرد نظارت دقیق شود.  

وی ادامه داد: در همین راستا پرتابلی در سازمان غذا و دارو در حال طراحی و اجرا است که  بدون دخالت کارشناسان و سلایق شخصی کارها انجام می‌گیرد. 
 
دیناروند اظهار داشت: معاونت‌های غذا و دارو در دانشگاه‌ها وظیفه مجوز برای تولید و واردات فرآورده‌های آرایشی، بهداشتی، غذا و دارو را دارند که با راه‌اندازی این سامانه دیگر نیازی به حضور درخواست‌کنندگان مجوز نخواهد بود، در واقع متقاضیان درخواست خود را از طریق سامانه ارسال کنند و با داشتن کد رهگیری می‌توانند از نحوه رسیدگی به مجوز خود آگاهی پیدا کنند.  
 
وی با بیان اینکه وجود این پرتابل باعث می‌شود که ارتباط افراد متقاضی با کارشناسان ما قطع شود عنوان کرد: این امر گام بلندی برای شفاف‌سازی و جلوگیری از هرگونه تخلف است.  
 
وی خاطر نشان کرد: صدور مجوز یا عدم صدور مجوز براساس معیارهای دقیق و با رعایت روابط قانونی انجام می‌شود.  



انتهای پیام/ 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۰:۳۳ ۲۳ آذر ۱۳۹۳
پرتابل آخه؟!! :))))
آخرین اخبار