روسیه: اگر واشنگتن تحریم ها را افزایش دهد، با مقابل به مثل مسکو روبه رو خواهد شد

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد اگر واشنگتن تحریم های جدیدی علیه مسکو اعمال کند، به طور قطع با تدابیر متقابل مسکو رو به رو خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ خبرگزاری اینترفاکس روسیه، "سرگئی ریابکوف"، معاون وزیر امور خارجه روسیه هشدار داد اگر واشنگتن بر سر بحران اوکراین تحریم های جدیدی علیه مسکو اعمال کند، با اقدامات متقابل مسکو رو به رو خواهد شد. 

سنا و مجلس نمایندگان آمریکا عصر پنجشنبه به اتفاق آراء "قانون حمایت از آزادی اوکراین"را تصویب کردند. به موجب این قانون، تحریم های جدیدی علیه شرکت های تسلیحاتی روسیه و سرمایه گذاران در طرح های نفتی این کشور اعمال خواهد شد. 

خبرگزاری اینترفاکس به نقل از ریابکوف اعلام کرد: " به طور قطع، ما این اقدام را بی پاسخ نخواهیم گذاشت." وی از "احساسات ضدروسی" در آمریکا برای تصویب لایحه ای که زمینه را برای کمک های نظامی مرگبار به اوکراین، و اعمال تحریم های جدید علیه روسیه فراهم می کند، انتقاد کرد و گفت: "به طور قطع ما از رویکردی که کنگره اتخاذ کرده است، نگرانیم. ما تصویب این لایحه در سنا و مجلس نمایندگان آمریکا را نشانه دیگری دال بر احساسات ضد روسی، و تلاش برای تحمیل تصمیماتی به خود می دانیم که از نظر ما غیرقابل قبول است."

 وی احتمال داد "سرگئی لاوروف"، وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه در دیدار با جان کری، همتای آمریکایی خود در رم در این باره تبادل نظر کند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار