زندگینامه مغز متفكر عملیات خیبر در مستند "فرماندهان"

مستند "فرماندهان" جمعه 21 آذر به زندگینامه شهید "علی هاشمی" می‌پردازد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبكه دو، این مستند با محوریت معرفی فرماندهان و سرافرازان هشت سال دفاع مقدس، جمعه 21 آذر روایتی از زندگی علی هاشمی را به روی آنتن می برد.

علی هاشمی از عرب‌های اهواز و متولد 1340 اهواز بود. وی از فرماندهان ایرانی در جنگ ایران و عراقبود كه به وی لقب مغز متفكر عملیات خیبر را داده بودند. شهید هاشمی یکی از شخصیت‌هایی بود که به دلیل آشنایی با مناظق عملیاتی، نقش مهمی در جنگ ایران و عراقداشت و به همین دلیل به او «سردار هور» هم می گفتند. مقام وی در ارتش های رسمی دنیا به درجه سپهبدی تشبیه شده است. همچنین او در تشکیل تیپ ۳۷نور، سپاه بستانو هویزه، قرارگاه نصرتو ارائه طرح کلی عملیات خیبرو بدر، مسؤولیت سپاه ششم امام جعفر صادقرا عهده دار بود.

این سردار سرافراز كشورمان كه نویسنده كتاب «گمشده من» بیان خاطراتی از محسن رضایی هم بود، در سال 1367 توسط نیروهای عراقی به شهادت رسید و پیكر او بعد از 22 سال كشف شد و در اهواز به خاك سپرده شد.

در این برنامه علاوه بر معرفی زندگینامه این مرد مجاهد، با دوستان و خانواده ایشان هم گفتگو خواهد شد تا با زوایای شخصیتی این شهید بزرگوار از منظر خانواده شان هم آشنا شویم. 

از جمله عواملی كه با این مستند همكاری دارند می توان به یاسر انتظامی (كارگردان)، امیر بنان (تهیه كننده)، ابراهیم جعفری، بیژن اعرابی، حمیدرضا عزیزآبادی و هادی بهروز (تصویربرداران) و محمدحسین محمودیان (نریتور) اشاره كرد.

این برنامه به همت تأمین برنامه شبكه دو تهیه و تولید شده كه جمعه 21 آذر ساعت 1:30 بامداد به مدت 30 دقیقه از شبكه دو پخش می‌شود. 


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار