در صورت عدم تعیین رییس جمهور؛

بحران اقتصادی دیگری در انتظار یونان خواهد بود

در صورتی که نمایندگان پارلمان یونان برای تعیین رییس جمهوری آینده کشور با یکدیگر به توافق نرسند عدم ثبات اقتصادی به این کشور باز می گردد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از یورونیوز، در صورتی که نمایندگان پارلمان یونان برای تعیین رییس جمهوری آینده کشور با یکدیگر به توافق نرسند عدم ثبات اقتصادی به این کشور باز می گردد و بیم آن وجود دارد تمامی اصلاحات اعمال شده از سال ۲۰۱۰ میلادی زیر سئوال برود.

یک کارگزار بانک در یونان می گوید: سرمایه گذاران روی این موضوع حساب باز کرده بودند که تا یک سال و نیم آینده دولت فعلی زمام امور را در دست خواهد داشت. برگزاری انتخابات زود هنگام موجب غافلگیری آنها شده است.

بخش بانکی نیز بسیار آسیب پذیر شده، سرمایه گذاران نسبت به پیشنهاد اپوزیسیون چپ درباره کنترل سیستم بانکی توسط دولت بدبین هستند.

در صورت عدم موفقیت مجلس یونان در انتخاب رییس جمهور، پارلمان منحل شده و انتخابات زود هنگام پارلمانی برگزار خواهد شد. در این انتخابات احتمال پیروزی حزب چپگرا و ضد تدابیر ریاضت اقتصادی یعنی «سیریزا» قوت می گیرد.

سیملا توچتیدو، خبرنگار یورونیوز می گوید: یونان در حال رسیدن به این نتیجه است که نقدینگی و منابع مالی کشور در حال تمام شدن است.

هیچ کس نمی داند یونان چه زمانی با گروه تروئیکا به توافق می رسد و بنابراین معلوم نیست آخرین بسته کمک مالی چه موقع پرداخت خواهد شد. علاوه بر این بازارهای بین المللی به یونان پشت کرده اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار