در مقایسه با سال آبی گذشته،

کاهش 16 درصدی بارشها در حوضه آبریز خلیج فارس

حجم بارش های شش حوضه آبریز اصلی کشور از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، در مقایسه با دوره مشابه متوسط درازمدت 24 درصد رشد یافته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حجم بارش ها در شش حوضه اصلی کشور در مقایسه با دوره درازمدت 24 درصد و در مقایسه با سال آبی قبل 3 درصد افزایش را نشان می دهد.

میزان بارش ها در حوضه دریای خزر طی سال آبی جاری در مقایسه با دوره درازمدت69 درصد و در قیاس با مدت مشابه سال آبی قبل، 39 درصدافزایش یافته است.

همچنين حوضه آبريز خليج فارس با 10 درصد افزایش بارندگی در مقايسه با دوره درازمدت و16 درصد کاهش بارندگی در مقایسه با سال آبی گذشته مواجه بوده است.

بارندگی ها در حوضه درياچه اروميه نيز 77 درصد در مقايسه با درازمدت افزایش يافته است.

 حوضه مرکزی کشور نيز در مقایسه با سال آبی گذشته 12درصد کاهش حجم بارندگی و در مقایسه با درازمدت افزایش 16 درصدی را به همراه داشته است.

 حوضه های مرزی شرقی در مقایسه با درازمدت کاهش 55درصدی بارش را داشته است و حوضه آبریز سرخ نیز در مقایسه با سال آبی گذشته رشد 33 درصدی بارشها را به همراه داشته است.

همچنین میزان بارش ها در حوضه های خلیج فارس و دریای عمان، دریاچه ارومیه، فلات مرکزی، مرزی شرق ،سرخس و دریای خزر 76، 133،29،5، 48 و 191میلیمتر گزارش شده است.

برچسب ها: بارش ، آبریز ، خلیج فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار