سردار مومنی خبر داد:

آغاز طرح زمستانه از امروز تا 25 اسفند/ طرح ترافیکی ویژه اربعین

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: طرح ویژه ترافیکی زمستانه امروز آغاز و 25 اسفند خاتمه می‌پذیرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سردار اسکندر مومنی صبح امروز در رزمایش بزرگ ترافیکی طرح زمستانه که در پیست آبعلی برگزار شده گفت: سال گذشته دراین ایام طرح زمستانه آغاز شد و از سال گذشته تا کنون با همت همه دستگاه‌ها حدود هزار انسان کمتر کشته شده و هزاران انسان کمتر مصدوم و هزاران خانواده کمتر عزا دار شده‌اند که این بزرگترین توفیق برای ماست و این مهم برای ما ارزشمند است؛ که در امداد رسانی و پیشگیری حوادث تلاش کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: در طرح ترافیکی زمستانه تمام دستگاه‌ها از جمله اورژانس،‌هلال احمر، امداد خودرو، سازمان آتش‌نشانی‌، شهرداری‌ها و . . . حضور دارند و در طول سال در جهت خدمت رسانی به مردم همکاری لازم را دارند.

وی در ادامه بیان کرد: امروز همزمان با آغاز طرح زمستانه طرح ترافیکی ویژه اربعین نیز آغاز می‌شود و طرح زمستانه نیز تا 25 اسفند ادامه دارد.

سردار مومنی در خصوص تردد زائران از مرز به سمت عراق گفت: حضور زائران اربعین حسینی بی‌سابقه بوده است و بر همین اساس با توجه به استقبال بی‌سابقه مردم راه‌اندازی قرار گاه ترافیکی اربعین و طرح ویژه ترافیکی آن در تقویم خبرنامه آموزشی دستگاه‌های مربوطه قرار گرفته است.

رئیس پلیس راهور ناجا بیان کرد: از امروز در طرح زمستانه که در 28 استان حضور دارند در 110 گردنه برفگیر کار خود را آغاز کردند و در طرح زمستانه 236 هزار تن در قالب 39 هزار قالب تیم گشتی در جاده‌های کشور مستقر هستند.

این مقام مسئول انتظامی اظهار داشت: تفاوت طرح زمستانه و تابستانه بر این است که در طرح تابستانه حجم‌ سفرها بالاست و افزایش قابل توجهی به دیگر ماه‌های سال دارد و در طرح ترافیکی زمستانه شرایط نا پایداری جوی و انسداد معابر می‌تواند ایجاد خطر کند.

سردار مومنی بیان کرد: ما به عنوان متولیان و امدادگران باید آمادگی داشته باشیم با همه تجهیزات در کنار هم خدمت رسانی کنیم و حضور موثر و به موقع دستگاه‌ها می‌تواند کمک به مردم باشد.

سردار مومنی در خاتمه بیان کرد: از مردم خواهش داریم که در طول زمستان تجهیزات ایمنی و زمستانه را همراه خود داشته باشند و از سالم بودن خودرو اطمینان کامل داشته باشند و نسبت به پر بودن باک سوخت توجه لازم را داشته باشند و رانندگان نیز در هنگام سفر سرعت مطمئنه و فاصله طولی را رعایت کنند امیدواریم باهمت و تلاش جمعی و مشارکت مردمی سوانح و حوادث ترافیکی به حداقل برسد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار