اسفنانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد؛

حضور اعضای کمیسیون قضایی مجلس در دستگاه قضا

عضو کمیسیون قضایی از حضور اعضای این کمیسیون در قوه‌ قضاییه خبر داد و گفت: در این جلسه پیرامون بودجه دستگاه قضا و گزارش جلسات این قوه در مورد مبارزه با مفاسد اقتصادی صحبت شد.

"محمدعلی اسفنانی" عضو کمیسیون قضایی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در تشریح جلسه امروز این کمیسیون که در حضور آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رئیس قوه‌قضاییه تشکیل شده بود، گفت: امروز برخی از اعضای کمیسیون قضایی میهمان رئیس قوه قضاییه بودند و در این جلسه انتقاداتی از میزان بودجه‌ای که به این دستگاه تخصیص داده شده و همچنین گزارشی از جلسات مبارزه با مفاسد اقتصادی دستگاه قضا قرائت شد.
 
نماینده فریدون‌شهر، فریدون و چادگان تصریح کرد: رئیس قوه قضاییه در این جلسه بیان کرد که متأسفانه بودجه‌ای که برای قوه قضاییه در بودجه سال 94 در نظر گرفته شده رشد ناچیزی داشته است که می‌توان به رشد 2 درصدی بودجه پزشکی قانونی و همچنین رشد 7 درصدی بودجه سازمان زندان‌ها اشاره کرد.
 
وی در ادامه افزود: با توجه به وضعیتی که اکنون رشد قیمت‌ها در کشور داشته اداره زندان‌ها با این بودجه کار سنگینی است و با توجه به اهمیت کار قوه قضاییه، دستگاه قضا سال گذشته با افزایش تعرفه‌های دادرسی توانست بخشی از کمبود بودجه خود را ترمیم کند که البته امسال امکان این امر وجود ندارد.
 
اسفنانی اظهار داشت: در این جلسه بررسی شد که به چه نحوی می‌توان اعتبارات سالانه قوه قضاییه را افزایش داد و همچنین در مورد وضعیت قانون آیین کیفری و نحوه اجرای آن که در سال 94 قابلیت اجرا پیدا می‌کند، نیز صحبت شد.
 
عضو کمیسیون قضایی مجلس خاطرنشان کرد: پیرامون مصوبه اخیر این کمیسیون در مورد طرح اجرای بخشی از مقررات اصل 160 قانون اساسی مسائلی مطرح شد و همچنین گزارشی از جلسات قوه قضاییه که برای مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری برگزار کرده بود، در این جلسه قرائت شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار