اخبار برگزیده فضای مجازی؛

اختلاف ایران و آژانس در مریوان / هشدار درباره تزریق بوتاکس / بلیت تهران - نجف در انتظار رکوردزنی! / خانواده ثروتمند و چند بانک

چرا آژانس پیشنهاد ایران برای بازدید از مریوان را نمی‌پذیرد؟ ،اطلاعات جدید درباره سرنوشت جسد بن لادن ، نوری مالکی: «50 هزار سرباز خیالی»، دروغ است، اسلحه خانه ای خصوصی در تهران کشف شد و ... از مهم ترین اخبار برگزیده فضای مجازی امروز است.

چرا آژانس پیشنهاد ایران برای بازدید از مریوان را نمی‌پذیرد؟
به گزارش «تابناک»، گرت پورتر، تحلیلگر و روزنامه نگار آمریکایی که به دلیل افشاگری های خود درباره رویکردهای غرب در قبال برنامه هسته ای ایران مشهور است، در جدیدترین مطلب خود به بررسی این موضوع پرداخته که چرا بر خلاف ادعاهای پیشین آژانس درباره وجود مرکزی برای آزمایش های هسته ای در مریوان، این نهاد اکنون تمایلی به اعزام بازرسان خود به منطقه مذکور ندارد. پوتر اشاره می کند که آژانس از ماه ها پیش از این موضوع شکایت می کرد که ایران اطلاعات و دسترسی های لازم را برای روشن کردن اتهامات موجود درباره آزمایش های هسته ای در اختیارش نگذاشته است. با این حال، واکنش آژانس به پیشنهاد ایران برای بازدید از مریوان و همچنین تاریخچه این موضوع به طور کلی، بیانگر آن است که این نهاد تمایلی برای وارد شدن به موضوع ندارد. آژانس در گزارش نوامبر 2011 خود مدعی شده بود بر اساس اطلاعاتی که «یک دولت عضو» در اختیارش گذاشته، ایران آزمایش های گسترده انفجاری را در منطقه مریوان انجام داده که در آن از تکنیکی که به طور معمول در برخی ابزارهای انفجاری استفاده می شود، بهره برده شده است.در تحولی مهم در موضوع بررسی «جنبه های نظامی احتمالی» برنامه هسته ای ایران، رضا نجفی، نماینده ایران در آژانس در تاریخ 21 نوامبر سال جاری گفت کشورش آمادگی صدور اجاره دسترسی مدیریت شده آژانس به منطقه مریوان را دارد تا ناصحیح و بی پایه بودن ادعاهای موجود را اثبات کند. وی گفت در صورت بازدید از سایتی که مدنظر آژانس است و در صورتی که چنین آزمایش هایی انجام شده باشد، آثار آن به راحتی قابل کشف است.نجفی اشاره کرد آن «دولت عضو آژانس» که یا آمریکا و یا رژیم اسرائیل است، باید مکان دقیق انجام آزمایش های مورد ادعا را مشخص کند و در غیر این صورت، باید اعتراف کند که با ارائه اطلاعات غلط، آژانس را گمراه کرده است. وی تأکید کرد که در حقیقت، چنین مکانی اصولاً وجود خارجی ندارد.

70 درصد سهام چند بانک برای در اختیار یک خانواده
به گزارش ایسنا؛سیدرمضان شجاعی کیاسری اظهارکرد: بر اساس اصل 44 قانون اساسی یک نفر نمی‌تواند بیش از 5 درصد سهام یک بانک را در اختیار داشته باشد اما 70 درصد سهام در برخی بانکها به نام یک فرد و یک خانواده است.وی اضافه کرد: سوال ما این است که چرا بانک مرکزی بر این مورد نظارت نمی‌کند؟ زیرا مفسده‌هایی که اتفاق می‌افتد از همین طریق شکل می‌گیرد.این نماینده مجلس گفت: این موضوع به زودی در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی مطرح خواهد شد و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

هشدار وزارت بهداشت درباره تزریق بوتاکس
به گزارش ایسنا، دکتر رسول دیناروند، معاون وزیر بهداشت ضمن تاکید بر آنکه تزریق بوتاکس در خارج از مراکز پزشکی مجاز نیست، افزود: اما در حال حاضر این کار در برخی از آرایشگاه‌ها و ... انجام می‌شود. شاید یکی از دلایل آن هزینه بالای تزریق بوتاکس توسط پزشک متخصص باشد.وی افزود: در آرایشگاه‌ها به علت استفاده از مواد غیرمجاز توسط افرادی که آموزش‌های لازم را دریافت نکرده‌اند در حال انجام است و نتایج آن شکایت‌هایی است که توسط افراد آسیب دیده در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، سازمان نظام پزشکی کشور، و قوه قضائیه وجود دارد و این واقعیتی است که در کشور مشاهده می‌شود.دیناروند ادامه داد: همچنین تبلیغاتی که در این زمینه در شبکه‌های اجتماعی، پیامک و پست‌های الکترونیک صورت می‌گیرد، غیرمجاز است؛ اما متاسفانه انجام می‌شود و مشتری‌های آن‌ها نیر به صورت معرفی افراد به یکدیگر در حال افزایش هستند. بر همین اساس است که نتایج و آسیب‌های ناشی از آن هم افزایش یافته است. حساسیت موضعی، تغییر حالت عضلات صورت، افتادگی پلک و ابرو و حتی شوک، از عوارض استفاده از بوتاکس است.وی گفت: تزریق بوتاکس توسط افراد غیرپزشک و غیرمتخص مجاز نیست، ولی متاسفانه بسیاری از افراد غیرپزشک در مراکزی که تحت عنوان سالن‌های زیبایی اداره می‌شوند، اقدام به تزریق بوتاکس می‌کنند که درست نیست. زیرا این قبیل مراکز به دلیل ارزان بودن از عمدتا داروهای غیراستاندارد و غیرمجاز استفاده می‌کنند که در مواردی با مخاطراتی از قبیل حساسیت و آلرژی‌های شدید همراه است.

تایید آلودگی آب های زیرزمینی تهران به نیترات
به گزارش مهر محمد هادی حیدرزاده مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت: از اینکه میزان نیترات در برخی منابع آب زیرزمینی تهران بالاتر از استاندارد است هیچ شکی نیست و این موضوع بارها از سوی دستگاه های مختلف اعلام شده است.به گفته وی اما به هر حال متولی بحث سلامت آب وزارت بهداشت است و زمانی که وزیر بهداشت اعلام می کند که آب شرب تهران آلوده نیست حتما دلایل کافی برای آن دارد.او با بیان اینکه محیط زیست متولی تعیین قابل شرب بودن یا غیر قابل شرب بودن آب نیست گفت: اما به هر حال آب های زیر زمینی تهران به علت اینکه سیستم تصفیه فاضلاب و اگو در پایتخت کامل نیست حتما در برخی مناطق آلوده است.

اطلاعات جدید درباره سرنوشت جسد بن لادن
به گزارش جام نیوز، "اسامه بن لادن رهبر سابق القاعده پس از کشته شدن به دریا انداخته  نشده بلکه جسد وی به آمریکا منتقل شده است."بنا به این گزارش، در پی افشای  ایمیل های یک  شرکت تحلیل اطلاعات امنیتی به وسیله پایگاه ویکی لیکس (WikiLeaks)، مشخص شد جسد بن لادن به وسیله هواپیما به آمریکا فرستاده شده تا سوزانده شود.یک گروه هکر به نام Anonymous (=ناشناس) یا "سایه سیا" (Shadow CIA) ادعا کرده است این ایمیل ها را از صندوق ایمیل شرکت امنیتی پیش بینی راهبردی (Stratfor) واقع در تگزاس آمریکا به دست آورده و به 2.7 میلیون گزارش امنیتی این شرکت دسترسی پیدا کرده است.بنا به گفته مسئولین دولت اوباما، جسد بن لادن پس از کشته شدن در 2 مه 2011 و بعد از انجام احکام شرعی اسلام از  سکوی ناو دریایی "یو. اس. اس. کارل وینسون" به دریا انداخته شد.ولی بر اساس مجموعه اسنادی که از این ایمیل ها در اختیار پایگاه اینترنتی ویکی لیکس قرار گرفته، "فرد برتون" معاون اطلاعات شرکت استراتفور در این مسئله تردید وارد کرده است.او گفته است جسد اسامه بن لادن پس از کشته شدن توسط یک هواپیمای اطلاعاتی متعلق به سیا به مقصد شهر دوور در ایالت دلاور آمریکا منتقل شده و از آنجا به "مؤسسه پاتولوژی نیروهای مسلح" (AFIP) در شهر بِتِزدا واقع در ایالت مری لند فرستاده شده است.

نوری مالکی: «50 هزار سرباز خیالی»، دروغ است
به گزارش ایسنا، نوری مالکی، نخست‌وزیر سابق عراق و معاون رئیس جمهوری این کشور در پاسخ به سوالی درخصوص سخنان حیدر العبادی، مبنی بر حضور 50 هزار سرباز فضایی (سرباز خیالی) در نهادهای نظامی عراق گفت: این سخنان به هیچ‌وجه درست نیست و ارتش در ساختاری سالم از وجود سربازهای با هویت جعلی خالی است جز موارد نادری که آنها نیز تحت پیگرد قرار دارند و تعدادی از عاملان آنها نیز مجازات شدند.پیشتر حیدر العبادی در سخنانی اعلام کرد که توانسته طی یک ماه بررسی دقیق اوراق شناسایی نام 50 هزار سرباز خیالی و با وجود جعلی را در گردان‌های نظامی کشف کند.در مقابل نوری مالکی نیز در واکنش به سخنان العبادی اعلام کرد که این پدیده در درون وزارت کشور وجود دارد که بیشتر شامل مسوولان و استاندارها می‌شود و مساله آنان در حال پیگیری است.نوری مالکی در ادامه افزود: به نظر می‌رسد که میان اصطلاح سرباز فضایی که اسمشان ثبت شده ولی وجود خارجی ندارند و حقوقشان را معاونشان تحویل می‌گیرد با کسانی که از خدمت فرار کرده‌اند اشتباهی رخ داده است.مالکی تصریح کرد: بله، در 4 یگان نظامی ارتش کسانی بودند که پس از حوادث ایجاد شده توسط داعش از موصل و صلاح‌الدین فرار کردند که حقوق آنها سریعا قطع شد و هیچ چیز از ارتش دریافت نکردند که هم‌اکنون هم تحت پیگرد قرار دارند و صحیح نیست که نام سربازان فضایی به آنها داده شده چراکه آنها از جنگ فرار کردند و تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.

اسلحه خانه ای خصوصی در تهران کشف شد
به گزارش تسنیم سرهنگ ابوالقاسم باقری شاد با اعلام خبر کشف مقادیری سلاح و مهمات از یک خانه قدیمی گفت: ساعت 11:20 روز شنبه، ماموران شهرداری منطقه 7 تهران بزرگ، گزارشی مبنی بر کشف مقادیری سلاح و مهمات در خیابان شهید علی اکبری را به اطلاع سرکلانتری یازدهم پلیس پایتخت رساندند.سرکلانتر یازدهم پلیس پایتخت ادامه داد: با توجه به حساسیت موجود، رئیس کلانتری 104 عباس آباد به همراه ماموران تخصصی، به آدرس مذکور اعزام شدند و پس از حضور در محل متوجه شدند کارگری به نام صفدر، در حین عملیات تعمیر ملکی در محل مذکور، با تعدادی مهمات جنگی دفن شده در این منزل برخورد کرده و ماموران ناحیه 4 شهرداری منطقه 7 را در جریان موضوع قرار داده است.سرکلانتر یازدهم پلیس پایتخت گفت: در جریان بازرسی از ملک مذکور، ماموران موفق شدند یک قبضه سلاح ژ3 مستعمل زنگ زده که در اثر فرسودگی شماره بدنه آن نیز ناخوانا بود، به همراه 3 قبضه کلت کمری فرسوده و شش عدد خشاب ژ3 و 3 عدد یوزی را کشف کنند.باقری شاد در پایان گفت: پس از انتقال مهمات و سلاح‌های کشف شده به کلانتری، ماموران با شمارش دقیق فشنگ‌های کشف شده متوجه شدند که تعداد دقیق فشنگ‌ها، 1201 فشنگ بوده که شامل 668 فشنگ کالیبر 45، 15 فشنگ ژ3 و 518 فشنگ 9 میلیمتری است؛ لذا پس از صورتجلسه اقلام به دست آمده، این مهمات در اختیار تیم چک و خنثی پلیس تهران بزرگ قرار گرفت.

چهار راه ولي عصر، بمبئي زيرزميني
به گزارش ابتکار چهار راه ولي عصر تهران به زير زمين منتقل شد. قبل از افتتاح اين پل زير زميني، در ساعاتي از روز، انبوه عابران پياده اين قسمت از تهران را کاملاً شبيه يکي از شهر هاي پرجمعيت هند يا چين مي‌کرد.انبوه مسافران در بعضي ايستگاه هاي مترو و اتوبوس، توده ژله مانندي به وجد مي‌آورد، صد ها و هزاران نفر همزمان با هم به سمت ايستگاه هاي مشخص حرکت مي‌کنند. بيشتر مسافران کارگران و کارمندان هستند. با وجود رشد وسايل نقليه عمومي در تهران و اضافه شدن خطوط اتوبوس و بي آرتي، تراکم مسافر ها کاسته نشده است و در ساعاتي از روز (اول صبح، ظهر و غروب) استفاده از سرويس حمل و نقل عمومي، شرکت در يک کارناوال پرجمعيت است. مسافرت در اين زمان ها يعني تنه زدن و تنه خوردن و حرکت در ميان صدها نفر ديگر که به فاصله هايي کمتر از سانتيمتر از هم در حال راه رفتن هستند. چيزي که اين سيل را به راه مي‌اندازد، تمرکز مراکز کار و ثروت در پايتخت است. هزاران مرکز خدماتي، آموزشي، تجاري، تفريحي با ميليون ها کارگر و کارمند نيازمند يک دستگاه حمل و نقل عظيم هستند. ميليون ها نفر در ساعتهاي مشخصي بايد از محل زندگي به سمت محل کار حرکت کنند و بعد از پايان ساعات کاري دوباره به خانه ها برگردند. انتقال اين ميليون ها انسان منظره هايي مشابه در همه جاي دنيا به وجود مي‌آورد. حالا انبوه مسافران اتوبوس فيلم هاي هندي براي تهراني ها هم آشنا است.

جمع‌آوری طلاهای زنان عراقی از سوی داعش
به گزارش جام جم، روزنامه القدس العربی با اشاره به جمع آوری طلاهای زنان و دختران عراقی از سوی داعش نوشت: تروریست های داعش از مردم استان کرکوک خواسته اند تا از طریق واگذار کردن طلا و نقره زنان و دختران خود، خلافت داعش را به ضرب سکه و اسکناس کمک نمایند.این روزنامه افزود: «فرماندهان داعش همچنین از اهالی ساکن در مناطق تحت سیطره خود خواسته اند تا در سفرهای تجاری و داد و ستد های خود نسبت به تهیه طلا و نقره جهت اقدامات مالی و اعتباری خلافت داعش اقدام کنند.»گروهک داعش تصمیم دارد تا ضرب سکه و اسکناس را در مناطق تحت سیطره جهت توجیه اقدام خود در اشغال مناطق شمال عراق توسعه دهد و از این طریق نوعی رسمیت به خلافت بدهد.

بلیت تهران - نجف در انتظار رکوردزنی!
به نوشته روزنامه اطلاعات، مدیر فروش یک آژانس هواپیمایی در خصوص تهیه بلیت پرواز تهران - نجف با قیمت‌های مصوب و به ‌اصطلاح سیستمی گفته بود: نباید دنبال تهیه بلیت سیستمی پرواز تهران - نجف گشت، چون وجود خارجی ندارد و ایرلاین‌ها تمام پروازهای خود را در مناسبت‌ها چارتر می‌کنند. وی تأکید کرد: نرخ بلیت رفت و برگشت پرواز چارتری تهران - نجف از یک‌میلیون و 250هزار تومان به بالاست و قیمت‌ها بر اساس تاریخ متغیر است. وی گفت: نرخ بلیت پرواز تهران - نجف ساعتی در حال افزایش است و پیش‌بینی می‌شود طی دو هفته آینده نرخ این پرواز به دومیلیون تومان نیز افزایش یابد.
ماساژ صلواتی زائرین حسینی+تصاویر

گردن زدن یک سوری توسط داعش+تصاویر

 

قطع درختان در دارآباد
محمد حقانی ضمن تایید خبر قطع درختان در دارآباد گفت: هنوز تعداد درختان مشخص نیست و آمار متفاوتی در این خصوص اعلام می شود.وی درباره محل قطع درختان گفت: این محل پایین تر از موزه دارآباد، در خیابان افتخاری واقع است که تیمی را برای بازدید از منطقه اعزام کرده ام.عضو شورای شهر درباره توضیحات مسئولان شهرداری در این خصوص گفت: من شخصا با شهردار منطقه یک و اهالی صحبت کرده ام. همچنین به دنبال کسب سوابق کمیسیون قطع درخت راهستم. اما هنوز جواب قانع کننده ای نگرفته ام.حقانی تاکید کرد: شخصا تا حصول نتیجه قطعی پیگیر موضوع هستم و در اسرع وقت حتما از مکان بازدید می کنم.
 
انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.