ربیعی در نشست خبری ششمین همایش وقف و رسانه مطرح کرد

وجود وقف‌نامه‌های هزار و 100 ساله در کشور / تاثیر وقف در کاهش فقر فاصله طبقاتی، سلامت اقتصادی و عدالت اجتماعی

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: وقف می‌توانددرکنارنفت درتوسعه اقتصادی حوزه سلامت، کاهش فقر،فاصله طبقاتی،عدالت اجتماعی،مبانی دینی و به طور کلی خدمت رسانی مناسب به مردم نقش بسزایی داشته باشد.

به گزارشخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حسن ربیعی سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در نشست خبری ششمین همایش وقف و رسانه با بیان این مطلب افزود: امروز وقف از جایگاه مهمی در جهان و کشور ایران برخوردار است قرار گرفتن وقف در سبد فرهنگی و اقتصادی نظام توسعه اقتصادی و اشتغال زایی بدون توجه به نفت، کاهش فقر، فاصله طبقاتی، ایجاد عدالت اجتماعی، توسعه حوزه سلامت و غیره از برنامه‌های آتی کشور است.

وی ادامه داد: نقش مساجد، امام‌زادگان و بقاع متبرکه  کشور در ترویج وقف اسلامی، فرهنگ جامعه از اهمیت بسیاری برخوردار است.

ربیعی اشاره کرد: به طوری که سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با احداث بیمارستان‌های تخصصی از جمله دو بیمارستان فارس و ری، بیمارستان‌ پژوهش‌های رویان و استفاده از وقف و موقوفات کشور جایگاه مهمی در توسعه حوزه سلامت داشته است.

وی با معرفی موقوفات مهم کشور خطاب به خبرنگاران، اصحاب رسانه و مطبوعات افزود: امروز وقف در کشور توسعه یافته و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و ما نباید از کورس جهانی عقب بمانیم وقف مردمی است و برای خدمت رسانی به مردم طراحی شده است.

*وقف‌نامه‌های هزار و 100 ساله در کشور وجود دارد

ربیعی با اشاره به تعیین وقف‌نامه‌های موقوفات کشوری در جمع خبرنگاران گفت: برای هر یک از موقوفات کشور یک وقف‌نامه در سامانه موقوفات کشور وجود دارد در حقیقت بخشی از تمدن‌های اسلامی ما در وقف‌نامه‌هاست.
وی ادامه داد: به طوری که یکی از وقف‌نامه‌های کشور متعلق به وقف هزارو 100 ساله در اصفهان ودر زمین احمد رستم است.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور  بیان کرد: توسعه وقف و ثبت موقوفات بدون مشارکت و همکاری رسانه ملی و جمعی،سازمان‌ها و نهادهای مرتبط از جمله سازمان‌ حج،زیارت و عتبات عالیات امکان‌پذیر نیست.

وی خاطر نشان کرد: حضور مردم در امام‌زادگان و بقعه‌های متبرکه کشور در سال 93 نسبت به سال گذشته 80 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/
برچسب ها: عدالت ، سلامت ، مبانی ، دینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار