جاسوس زن روسی که می خواست اسنودن را اغوا کند

یک مدل زن روسی که در سال 2010 به خاطر جاسوسی از آمریکا دیپورت شده بود، اخیرا تلاش کرده است که با ادوارد اسنودن، افشاگر بزرگ برنامه های جاسوسی دولت آمریکا طرح دوستی بریزد. ظاهرا هدف از این اقدام خریدن زمان برای روسها به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد اسرار امنیتی آمریکا و نیز احتمالا نگهداشتن وی در روسیه برای همیشه بوده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران یک مدل زن روسی که در سال 2010 به خاطر جاسوسی از آمریکا دیپورت شده بود، اخیرا تلاش کرده است که با ادوارد اسنودن، افشاگر بزرگ برنامه های جاسوسی دولت آمریکا طرح دوستی بریزد. ظاهرا هدف از این اقدام خریدن زمان برای روسها به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد اسرار امنیتی آمریکا و نیز احتمالا نگهداشتن وی در روسیه برای همیشه بوده است.

به گزارش  نیویورک پست، جاسوس روسی، آنا چاپمن طبق دستور کرملین تلاش کرده است که ادوارد اسنودن را اغوا کند. یک جاسوس زن روسی تلاش کرده است که افشاگر بزرگ، ادوارد اسنودن را اغوا کند. یک مقام سابق روسی گفته است که این اقدام طبق دستور مستقیم کرملین صورت گرفته است. بوریس کارپیچکوف، یکی از ماموران سابق کا گ ب، مدعی است که طرحی آماده شده که براساس آن چاپمن 32 ساله تلاش کرده که اسنودن 31 ساله را در مسکو نگاه دارد تا ماموران روسی بتوانند همچنان از وی در مورد اسرار امنیتی آمریکا سوالاتی بپرسند.
کارپیچکوف گفت  که اسنودن و چاپمن تنها یک بار دیدار کردند. اما چاپمن بعد از این دیدار با یک توییت جهان را تکان داد. چاپمن توییت کرد: اسنودن، آیا با من ازدواج می کنی؟!


براساس گفته کارپیچکوف، همه اینها یک نقشه بوده است.
کارپیچکوف به مجله پیپل انگلستان گفت:«اما اسنودن نگران این بود که این امر چه عواقبی خواهد داشت. اگر اسنودن این مساله را قبول کرده بود، می توانست شهروند روسیه شود. این باعث می شد که وی در روسیه گیر کند. وی به عنوان یک شهروند نیاز به اجازه برای خروج از کشور می داشت.»


سال گذشته، زمانی که چاپمن در حال مصاحبه با شبکه تلویزیونی ان بی سی بود، مصاحبه کننده سوالی در مورد ابزار علاقه این ستاره در توییتر به اسنودن پرسید. به محض پرسیدن این سوال، چاپمن از جای خود برخواست و مصاحبه را ترک کرد.  
این دختر در سال 2010 زمانی که مشخص شد یکی از اعضای یک سلول جاسوسی مخفی در آمریکا است به سرخط اخبار راه پیدا کرد و تصاویر شخصی اش لو رفتند.  
کمی بعد از سفر کوتاه به آمریکا، وی براساس یک طرح بزرگ معاوضه جاسوسان میان آمریکا و روسیه، به همراه نه جاسوس دیگر به روسیه دیپورت شد.
چاپمن که دختر یک دیپلمات روسی است، قبل از اینکه یک جاسوس شناخته شود، به عنوان یک مامور خرید املاک در نیویوک فعالیت می کرد.
بعد از بازگشت به روسیه، چاپمن به عنوان یک مدل کار می کرد، ستاره تبلیغاتی یک بانک بزرگ در مسکو شد و به رهبری شاخه جوانان بزرگترین حزب هوادار کرملین رسید. اسنودن زمانی که از آمریکا فراری شد دوست دختر قدیمی اش، لیندسی میلز را در هاوایی  تنها گذاشت. وی در آگوست 2013 در مسکو پناهندگی گرفت، بعد از اینکه شش هفته جهنمی را در فرودگاه گذراند.
اسنودن در تابستان امسال دوباره توانست با میلز دیدار کند. تصویر این دو در مسکو در یک سالن تئاتر دیده شد. اسنودن اکنون یک مجوز اقامت سه ساله دارد.
وی به خاطر افشای اطلاعات محرمانه در مورد برنامه های جاسوسی دولت امریکا،  اکنون در آمریکا تحت پیگرد قرار دارد.
برچسب ها: جاسوس ، روسی ، اسنودن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.