خدمات رسانی شهرداری تهران در کربلای معلی اقدامی ارزشمند است

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران ، خدمات رسانی شهرداری تهران در کربلای معلی به مناسبت اربعین سرور و سالار شهیدان را اقدامی ارزشمند و شایسته دانست.

 حجت الاسلام والمسلمین عبدالمقیم ناصحی گفت: چهلم یا اربعین یک واژه مقدس است و در قرآن و روایات و اخبار هم در نفس و عظمت اربعین مطالب بسیاری داریم. یک سری در اربعین وجود دارد که بزرگان به عدد 40 تاکید دارند. همچنین امام خمینی کتابی در مورد 40 حدیث دارند.
 
وی تاکید کرد: ما اربعین حسینی را بزرگ برگزار می کنیم و همه¬ امامان ما ایام اربعین را برای امام حسین(ع) عزاداری کرده اند و این باعث شده تا پس از گذشت 1400 سال از شهادت سالار شهیدان همچنان اربعین آن حضرت مورد توجه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ناصحی افزود: امسال نزدیک به 2 میلیون نفر از ایران عازم کربلا شده اند و تا روز اربعین آنجا حضور دارند و شاید در هیچ نقطه روی زمین هیچ گاه تا به این اندازه جمعیت نتوانسته اند اجتماع کنند. مردم ما به سختی و زحمت بسیار عازم می شوند و مال و دارایی خود را در این راه به زائران پیاده امام حسین (ع) هدیه می کنند.

وی با اشاره به اینکه در شورای اسلامی شهر تهران مصوب شد که شهرداری تهران از هیچ نوع کمکی به زائران اربعین اجتناب نکند ، گفت: قریب به 3 هزار نفر از کارکنان شهرداری به صورت داوطلبانه برای خدمات شهری و نظافت شهر و مسیر تردد به همراه تمام امکانات عازم شده اند که اقدامی ارزشمند و شایسته است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران  اظهار داشت: مناطق 4، 5، 6 شهرداری تهران در چزابه، شلمچه و مهران در حال خدمات رسانی به زائران هستند. ایستگاه های صلواتی ، بروشورهای تبلیغاتی به زبان های مختلف و همچنین کیسه های زباله برای رعایت بهداشت و ... در اختیار زائران قرار داده می شود.

حجت الاسلام والمسلمین ناصحی گفت : با توجه به اینکه داعش موقعیت سیاسی عراق را به خطر انداخته است و با شیعه و دوستداران ابا عبدا... مخالفت می کنند،راهپیمایی اربعین را نمادی از عظمت شیعه می دانیم و خواهران و برادران علاقه مند که زمینه این مسافرت برای آن ها محیا است دریغ نکنند و با حضورشان عظمت شیعه و اسلام ناب را نمایان کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: کربلا ، اقدام ، خدمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار