تمام چشم آمریکا به فرزند نامشروع انگلیس/ آیا روسیه و چین با طناب آمریکایی‌ها به چاه می‌روند؟!/ تخم مرغ‌های کری در سبد کیست؟

آمریکایی‌های مدعی دموکراسی و آزاداندیشی باید به جهانیان پاسخ دهند که تا کی حاضر هستند اعتبار و حیثیت خود را اینگونه بی‌بها و رایگان در مقابل اهداف پلید رژیم صهیونیستی قربانی کنند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "جان کری" وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه با حضور در مجمع "سابان" متعلق به میلیاردر صهیونیست"حاییم سابان" به اظهارنظر در رابطه با روابط آمریکا و اسرائیل پرداخت.

کری در سخنرانی خود در این مجمع صهیونیستی اظهار داشت: ما می خواهیم از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری کنیم، زیرا این موضوع به نفع امنیت در غرب آسیا و آینده‌ای امن برای کل منطقه و اسرائیل است. او مدعی شد:"باور داریم بهترین راه برای جلوگیری از یک ایران مجهز به سلاح اتمی (!) ،یک راه حل قابل راستی آزمایی و توافقی است که از راه مذاکره حاصل شود. موفقیت در مذاکرات یعنی جهان برای همه از جمله اسرائیل بهتر و امن تر خواهد بود."



کری در مورد روابط آمریکا با تل آویو گفت:" روابط ما با آنها عمیق و راهبردی است. ما متعهد به امنیت اسرائیل هستیم."‎

از این رو ضروری است تا با مروری بر روند مذاکرات اخیر ایران و 1+5 در وین اتریش، نکاتی را در مورد مواضع طرف غربی خصوصا آمریکایی‌ها یادآور شویم.


توقف قطار مذاکرات در ایستگاه سوم آذر



سرانجام ترمز قطار مذاکرات ایران و کشورهای موسوم به ۱+۵ در ایستگاه سوم آذر موقتا به تمدید کشیده شد تا یکبار دیگر جهانیان بدقولی‌های طرف غربی به ویژه آمریکا و حقانیت مواضع ایران را نظاره گر باشند. 

آمریکا مهار 5 کشور را بدست دارد

 
وقتی صحبت از کشورهای ۱+۵ به میان می‌آید، باید به خاطر داشته باشیم که عدد پنجی در میان نیست و تنها یک کشور یعنی آمریکا مهار آن ۵ کشور دیگر را در دست دارد. 


 
پرواضح است که آمریکایی‌ها پس از سال‌ها گفتگو و شنیدن و دیدن مواضع دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران از نزدیک برگ‌های برنده‌شان را یکی پس از دیگری باخته و اینک در آخرین ایستگاه قطار مذاکرات بدون برگ برنده و بی‌آنکه توضیح قانع کننده‌ای برای برهم زدن جلسه و عدول از مناسبات سیاسی مرسوم در مذاکرات داشته باشند، خواستار توقف گفتگو‌ها و تمدید آن برای ۷ ماه دیگر شدند. 

تمام چشم آمریکا به فرزند نامشروع انگلیس

 
شکی نیست که طرف آمریکایی برای تصمیم گیری امری مهم همچون مسئله صلح آمیز هسته‌ای ایران گوش چشمی_شاید هم تمام چشم_به حضور رژیم صهیونیستی که روزگاری فرزند نامشروع انگلیسی‌ها محسوب می‌شد و امروز ارباب بلامنازع دولتمردان آمریکایی اعم از دموکرات و جمهوری‌خواه به حساب می‌آیند، داشته باشد. 


 
سخنان از سر ناچاری جان کری در پایان مذاکرات وین ۱۰ را به یاد داریم. وی که در پاسخ به سوال نماینده رسانه ملی ایران مبنی بر علت عدم توافق نهایی علی رغم انجام تعهدات کشورمان و برپایه گزارشات آژانس مستاصل مانده بود، موضوع صحبت را از مذاکرات و جواب قانع کننده به نمایندگان رسانه‌های بین المللی حاضر به استعفای وزیر جنگ آمریکا کشاند و در حقیقت به کسانی که هنوز در جای جای دنیا حاضر به رهایی از خلجان ابرقدرتی آمریکا نیستند، پوزخند زده و یکبار دیگر اعتبار نیمه و ناقص آمریکا را قربانی حمایت‌های بی‌چون و چرای این کشور از رژیم غاصب صهیونیستی نمود. 


 
جهانیان به حقانیت مواضع جمهوری اسلامی ایران پی برده‌اند و شرکای آمریکا در ۱+۵ نیز دیگر مایل به همکاری و همگامی با این کشور در هژمونی بی‌چون و چرا و بی‌منطق به این مواضع نخواهند بود. 

آیا روسیه و چین با طناب بی‌اعتمادی آمریکایی‌ها به چاه می‌روند؟!


 
به ویژه که در اردوگاه شرق نیز روسیه و چین حاضر نیستند خود را با طناب بی‌اعتمادی آمریکایی‌ها به چاه بفرستند، به خصوص که روسیه در قضیه اوکراین تا مرحله سرشاخ شدن با رقیب دوران جنگ سرد خود پیش رفته است.  
 
حال باید آمریکایی‌های مدعی دموکراسی و آزاداندیشی به جهانیان پاسخ دهند که تا کی حاضر هستند اعتبار و حیثیت خود را اینگونه بی‌بها و رایگان در مقابل اهداف پلید رژیم صهیونیستی قربانی کنند و بدون شک دولتمردان آمریکایی به ویژه کری وزیر خارجه این کشور باید پاسخی برای این پرسش که چرا مدعیان داشتن فرهنگ و تمدن بر‌تر در جهان تمام تخم مرغ‌های خود را در سبد رژیمی نژادپرست، اشغالگر، کودک کش و عاری از خصلت‌های مرسوم دیپلماتیک در حوزه سیاست نهادند و همچنان هم این راه را ادامه می‌دهند، داشته باشند.

گزارش از فاطمه نوروزی

انتهای پیام/
برچسب ها: کری ، سخنرانی ، سابان ، عمان ، نیویورک ، دیپلمات ، ایران ، فیلم ، دانلود ، عکس ، وین ، اتریش ، مذاکرات ، آمریکا ، ظریف ، مایکل مان ، وندی شرمن ، آدام شوبین ، عراقچی ، غنی سازی ، بمب اتم ، اسرائیل ، یوکیا آمانو ، آژانس اتمی ، سازمان ملل ، نتانیاهو ، اوباما ، چین ، آلمان ، کاترین اشتون ، افخم ، وزارت خارجه ، توافق ژنو ، اتحادیه اروپا ، راکتور ، سانتریفیوژ ، آب سنگین ، اراک ، قم ، فردو ، ویلیام برنز ، نطنز ، انگلیس ، چاک هیگل ، جان کری ، تحریم نفت ، اورانیوم ، هلگا اشمیت ، nuclear talks ، geneva talks ، world powers ، iran talks ، iran us ، negotiations ، tehran ، deal possible ، khamenei ، optimistic iran ، supreme leader ، nuclear team ، zarif ، rouhani ، washington ، un ، us negotiator ، wendy sherman ، sanctions ، uranium ، enrichment ، nuclear weapon ، geneva ، iaea ، yukiya amano ، obama ، john kerry ، paris ، french ، abbas araqchi ، britain ، china ، russia ، united states ، arak ، heavy water ، netanz ، fordow ، hassan rouhani ، javad zarif ، catherine ، ashton ، diplomats ، eu ، nuclear program ، nuclear ، agreement ، iranian ، officials ، banking ، ap ، reuters ، yjc ، netanyahu ، vienna
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار