جمع‌آوری کتاب زندگینامه شهید "همت" از بازار

کتاب زندگینامه شهید همت که توسط محمد عزیزی به نگارش در آمده بود از بازار کتاب جمع‌آوری شد.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران؛ چندی پیش کتابی در راستای زندگینامه سردار بزرگ خیبر شهید "ابراهیم همت" منتشر شد که سروصدای زیادی را به راه‌انداخت، این کتاب که به قلم محمد عزیزی در تحریر یافته بود در روز پنجشنبه از بازار نشر جمع‌آوری شد.

"مهدی همت" فرزند شهید همت در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص مراحل چاپ این کتاب گفت: سال گذشته در مراسم تجلیل از آقای بابایی در یکی از خبرگزاری‌ها، آقای عزیزی این کتاب را به من نشان دادند و من تاکید کردم که از انتشار آن خودداری شود تا همسر شهید همت کتاب را مطالعه کند و نظر بدهد ولی متاسفانه بعدا بدون اطلاع ما منتشر و توزیع شد.

وی با اشاره به مصاحبه نویسنده و ادعای وی مبنی بر هماهنگی با خانواده شهید و یا اصلاح پیش از چاپ دوم تمام این موارد را غیر واقعی دانست و گفت: چنین صحبتی نشد و در کلیات کتاب مشکل دارد به عنوان مثال،‌ یکی از همرزمان حاجی تماس گرفت و گفت "در این کتاب یازده بار مسائلی به حاج همت منتسب شده".

"همت"تصریح کرد: با بررسی‌های انجام شده موارد خلاف واقع در کتاب به حدی است که می‌توان از نویسنده کتاب شکایت کرد.

 وی با انتقاد از آنچه بی‌تقوایی افراد در مصاحبه‌ها خوانده عنوان کرد: متاسفانه کتاب علی‌رغم تحریفات و حتی وجود برخی واژه‌های نامناسب و بعضا رکیک چاپ شده و با پی‌گیریهای خانواده شهید نسخه‌های کتاب جمع‌آوری گردیده است.

پسر شهید "همت" در خصوص منابع نویسنده و مصاحبه شونده‌های کتاب گفت: خانواده شهید و همرزمان هیچکدام در جریان چاپ کتاب نبودند و قطعا مصاحبه‌ای با هیچکس انجام نشده و این جای تاسف دارد.

همت اضافه کرد: شخصیت حاج همت یک شخصیت خاصی بود و اگر به نمودار زندگی‌‌ایشان توجه شود یک سیر صعودی یکنواخت بدون نزول را داشته که در این کتاب کاملا خلاق واقع نشان داده است و حتی نویسنده در مصاحبه‌ایی گفته‌ که زندگی قبل و بعد از انقلاب و قبل جنگ و شروع جنگ حاج همت با هم متفاوت بوده که این ناشی از عدم شناخت‌های وی است.

فرزند سردار جنگ با اشاره به چاپ کتابی توسط همین نویسنده در خصوص حاج احمد متوسلیان گفت: در حال حاضر من هستم و این موضوع را پی‌گیری می‌کنم اما متاسفانه کسی نیست که جلوی انتشار کتاب‌ "حاج احمد"  را بگیرد و دغدغه اصلی من ممانعت از چاپ کردن همان کتاب است.

وی از نبودن قانون مدون مربوط به کتاب‌های دفاع مقدس و خاطرات آن انتقاد کرده و گفت: از طریق معاونت پارلمانی سپاه پاسداران در حال پی‌گیری طرح قانون در این زمینه هستیم.

همت در خصوص کتاب‌هایی که تاکنون در مورد زندگی این شهید والامقام به چاپ رسیده است بیان کرد: کتاب‌هایی همچون "هم‌پای صاعقه"، "ضربت متقابل"، "به روایت همت"، "ماه بالای سربچه‌هاست" و "نیمه پنهان ماه" از کتاب‌هایی هستند که در خصوص زندگی فردی و نظامی و سلوک شهید حاج ابراهیم همت نگاشته شده و منتشر گردیده است.


انتهای پیام/ اس
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
رضا
۲۲:۲۳ ۲۹ آذر ۱۳۹۷
به نام خدا-درود بر روان پاک شهدا-ما ایرانیان چند بزرگمرد بنام ابراهیم داریم که امیدوارم همنشین پنج تن ال عبا و شهدای کربلا باشند و هم میهنانشان را دعا کنند تا گشورمان اقای جهان و پرچمدار جهان بزرگ و پهناور و توانمد شیعه و پارسی ،اذری،کردی و بلوچ و سیستانی و عرب زبانان میان رودان و کرانه مدیترانه و صد البته زیر شاخ اب همیشه پارس شود-شهیدان (محمد)ابراهیم همت و ابراهیم هادی و شهید مدافع حرم و میهن سید ابراهیم ...امین یا رب العالمین
آخرین اخبار