رشت؛

تحول نوین در کارآفرینی

با رویکرد اقتصاد مقاومتی و بهره گیری از توان شرکت های دانش بنیان، تحول جدیدی در کارآفرینی ایجاد می شود .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت ؛ استاندار گیلان در نشست کارگروه اشتغال استان گفت: گیلان در زمینه کسب و کار کوچک و متوسط در بخش های کشاورزی، صنعت و صنایع دریا محور جزو ده استان برتر کشور است که با استفاده از توان مراکز رشد فناوری برای آموزش صنایع نوین و روش های نوین درآمدزایی تحول جدیدی در کار آفرینی ایجاد می شود.

محمدعلی نجفی بر بهره گیری هر چه بیشتر از ظرفیت های منطقه آزاد ، بنادر و گمرک در ایجاد مشاغل جدید تاکید کرد و گفت : با کارآفرینی در روستاها و مناطق روستایی محروم و درآمدزایی برای روستاییان از مهاجرت بی رویه به شهر ها کاسته می شود.

وی بر حمایت از سرمایه گذاران در زمینه کار آفرینی تاکید کرد و گفت: لازم است کمیته ای با همکاری اداره های میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و کار ، تعاون و رفاه اجتماعی از سوی معاونت برنامه ریزی تشکیل شود تا امکانات مورد نیاز کار آفرینان در اختیارشان قرار داده شود.

شکری ؛ رییس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی نیز بیکاری را یکی از مشکلات استان اعلام کرد و از مسئولان خواست با بهره گیری از ظرفیت های موجود استان و طرح های سازمان فنی و حرفه ای برای رفع این مشکل هرچه بیشتر تلاش کنند.

وی با اشاره به اهمیت اشتغالزایی در جامعه گفت: برای این امر باید با یک حرکت بسیجی و جهادی با هماهنگی و همکاری همدیگر اقدام کنیم.

جعفرزاده از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست ایجاد کارگاه های تخصصی جدید در زمینه های استفاده بهینه از منابع آب و انرژی های نوین در گیلان را با همکاری سازمان فنی و حرفه ای کشور خواستار شد.

لازم به ذکر است؛ نمایندگان مردم شهرستان های رودسر و املش و رودبار ، رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور نیز در این جلسه حضور داشتند و چند نفر از کارآفرینان برتر استان تهران به بیان پیشنهادات خود در زمینه کار آفرینی پرداختند.

35 طرح به مبلغ 326 میلیارد ریال در حوزه های صنعت ، معدن ، کشاورزی ، میراث فرهنگی و گردشگری، آموزش و پرورش و تعاونی ها در نشست کارگروه اشتغال تصویب شد.


انتهای پیام/ش


برچسب ها: گیلان ، تحول ، نوین ، کارآفرینی ، رشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.