"داوود نماینده":

دوبله مستند "سفر به آمادای" را به خاطر وجه پژوهشی آن پذیرفتم

"داوود نماینده" در ویژه برنامه "نگاه نقره‌ای" رادیو اندیشه‌ها عنوان کرد: دوبله مستند "سفر به آمادای" را به خاطر وجه پژوهشی آن پذیرفتم.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ فرشاد افشین پور، کارگردان فیلم "سفر به آمادای"، درباره این فیلم گفت: این فیلم درباره سفر به حیات وحش استان همدان است؛ همچنین این اسم قدیمی ترین نام و نخستین محل زندگی مادها است که در کتیبه تیگرستر اول پادشاه آشور آمده است که نخستین بار در ۸۰۰ سال قبل از میلاد مسیح به این اسم خوانده می‌شده است.

همچنین حسین میسر، مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان و تهیه کننده فیلم صحبت های افشین پور را چنین پی گرفت: برای حیات وحش استان همدان نیاز به یک اثر فاخر داشتیم، که وجود نداشت و با سفارش این کار به آقای افشین پور و طرح تکمیلی که ایشان ارائه داد، این کار تولید شد و برای این فیلم 60 دقیقه ای حدودا دقیقه ای ۲ میلیون تومان هزینه شده است.  
 
افشین پور، کارگردان فیلم در خصوص نمایش آن در سیمای همدان گفت: این فیلم تا عید در سیمای همدان اکران نخواهد شد، زیرا در جشنواره فیلم فجر نیز به نمایش درخواهد آمد.
 
وی در معرفی فیلم خود گفت: سفر به آمادای، یک سیمای کلی از طبیعت استان همدان می دهد و در لابه لای آن چالشی که این حیوانات در فصل‌های مختلف از جمله پاییز و زمستان برای بقا دارند و همچنین پرندگان مهاجری که در بهار به آن جا می آیند و با عوض شدن فصل لانه می سازند، را نشان می دهد که همه این ها با یک ساختار سینمایی و تلویزیونی ساخته شده است.

در ادامه داوود نماینده، دوبلور مستندهای راز بقا، اظهار داشت: برای جشنواره امسال مستند "سفر به آمادای" به دلیل وجه پژوهشی آن انتخاب کردم.
 
گوینده مستند سفر به آمادای، در خصوص جشنواره سینما حقیقت گفت: جشنواره امسال با کیفیت خیلی بهتری برگزار شد و از دست اندرکاران آن تشکر می کنم.
 
وی افزود: در دوره پیشین نیز، فیلم پرندگان در سرزمین برف و آفتاب که اثر دیگری از ساخته های آقای علیپور، مستند ساز کشورمان بود را گویندگی کرده بودم.
 
افشین پور در ادامه با بیان اینکه جنس کار حیات وحش همراه با خطر است، اظهار داشت: خیلی از اتفاقات اجتناب ناپذیر است. ما خودمان را به خطر می اندازیم و در واقع به استقبال خطر می رویم.
 
در ادامه "میسر" با تاکید بر این موضوع که اولویت ما پرداختن به تمام زیست بوم های منطقه است، گفت: در استان همدان قومیت‌های مختلفی از ترک و کرد و لک و لر و... زندگی می کنند که این برای ما مزیت خوبی است؛ از این رو ما الویت هایمان را برای ساخت مستند های اجتماعی که تمام اقلیم استان را نمایش بگذارد، گذاشته ایم.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار