یزد؛

راه اندازی مرکز نوآوری در دانشگاه یزد

معاون پژوهش و فنآوری دانشگاه یزد در همایش معرفی مرکز نوآوری و مرکز رشد پارک علم و فناوری یزد که روز گذشته در این دانشگاه برگزارشد، از راه اندازی مرکز نوآوری دانشگاه یزد تا یک ماه آینده خبر داد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یزد؛ دکتر سید محمد تقی المدرّسی گفت: دانشگاه یزد به عنوان دانشگاه مادر استان بایستی به دانشگاه کارآفرین تبدیل شود تا دانشجویان پس از دانش آموختگی بتوانند با تاسیس شرکت های دانش بنیان در راستای فعالیت های علمی و پژوهشی و کارآفرینی گام بردارند.

وی افزود: این ارتقا مستلزم تغییرات وسیع در حوزه های پژوهشی و آموزشی است که در این حوزه بازنگری در سرفصل دروس، از بین بردن موانع از جمله بروکراسی و سنتها  در دستور کار است.

دکتر سید محمد تقی المدرّسی تصریح کرد: جامعه ای که نتواند نیازهای خود را حل کند طبیعتا دچار مشکلاتی خواهد شد و در این راستا وابسته به دیگران می شود. وی ادامه داد: ما در دانشگاه ها از لحاظ وسایل و استعداد، امکانات خوبی داریم اما خاک خوردن برخی از تجهیزات گران قیمت در گوشه های انباری دانشگاه تاسف بار است در صورتی که می توان بسیاری فعالیت های پژوهشی و علمی و کارٰارینی را با آن انجام داد.

دکتر سید محمد تقی المدرّسی گفت: در دانشگاه یزد مرکز نوآوری را در یک ماه آینده راه اندازی خواهیم کرد و اینجا محلی برای پیاده سازی ایده های دانشجویان خواهد بود و از پژوهش های دانشجویان نیز حمایت خواهد شد که در این راستا ریاست دانشگاه حمایت های لازم را خواهد کرد تا اینجا محلی برای شرکت های جدید التاسیس شود.

وی با اشاره به فعالیت ها و پایان نامه های پژوهشی و حمایت های دانشگاه گفت: کارت حمایت از پروژه ها را آماده خواهیم کرد و به محض تصویب پایان نامه ها این کارت به آنها داده خواهد شد تا در راستای کارپژوهشی از آن استفاده نمایند. معاون پژوهش و فناوری دانشگاه یزد خاطرنشان کرد: رسیدن به این هدف ها سهل نیست اما چاره ای جز شروع کردن از همین نقطه نیست .



انتهای پیام/ش


برچسب ها: مرکز ، فناوری ، پژوهش ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.