اوباما: به فشار های خود بر ضد روسيه ادامه می‌دهيم

رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد با وجود تاثیر منفی تحریم روسیه بر اقتصاد اروپا، واشنگتن و اتحادیه اروپا به فشارهای خود بر ضد روسیه ادامه خواهند داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری ریانووستی، "باراک اوباما " رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در واشنگتن تاکید کرد واشنگتن و اتحادیه اروپا به فشارهای خود بر ضد روسیه ادامه خواهند داد حتی اگر این کار به اقتصاد اروپا لطمه بزند.

باراک اوباما در سخنرانی خود در میز گردی که روزنامه "وال استریت ژورنال" برگزار کرده بود، تصریح کرد:" من تصور نمی کنم که پیش از آن که سیاستمداران روس متوجه شوند تحریم ها چه بر سر اقتصاد کشورشان آورده است، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه رویکرد  خود را در قبال اوکراین و اوضاع داخلی این کشور تغییر  دهد. بنابراین ما به فشارهای خود بر ضد روسیه ادامه خواهیم داد. "

رئیس جمهور آمریکا با اذعان بر این که تحریم هایی که اروپا و آمریکا بر ضد روسیه در رابطه با بحران اوکراین  وضع کرده اند، اثر منفی بر اقتصاد اروپا گذاشته است، بر ادامه همکاری آمریکا با اروپا تاکید کرد. 

رئیس جمهور آمریکا افزود تحریم های آمریکا و اروپا لطمه سنگینی به اقتصاد روسیه وارد کرده اند و منجر به  انزوای این کشور در عرصه بین المللی شده اند. 

بحران اوکراین که روسیه و غرب را در برابر یکدیگر قرار داده  موجب شده است کشورهای عضو ناتو  همکاری های خود را با روسیه عملا به حال تعلیق درآورند. آمریکا و کشورهای غربی روسیه را به تجهیز جدایی طلبان اوکراین و همچنین استقرار نیروی نظامی در شرق این کشور متهم کرده و تحریم های اقتصادی بر ضد مسکو اعمال کرده اند. روسیه نیز در اقدامی تلافی جویانه واردات محصولات  غذایی و کشاورزی را از این کشورها ممنوع کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار