در نشست بررسی روابط تهران و کابل مطرح شد

مشترکات و علایق فرهنگی بستر ساز توسعه روابط ایران و" افغانستان" است

استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به مشترکات فرهنگی و تاریخی، زمینه توسعه روابط بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و افغانستان رو به گسترش است و نباید اجازه داد این ظرفیت ها و پتانسیل های بالقوه به چالش کشیده شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، "وجه اله خدمتگزار"روز چهارشنبه در نشست یکروزه بررسی روابط ایران و افغانستان در بیرجند افزود: ایران به عنوان کشور دوست و همسایه افغانستان مایل به تعمیق روابط بین دو کشور است و ضرورت دارد از ظرفیت ها و پتانسیل های دو کشور در بخش های مختلف و در راستای توسعه، پیشرفت، عمران و آبادانی بهره برد.

وی با بیان اینکه ایران همواره به عنوان مامن و پناهگاه برادران افغانستانی در دوران جنگ و سایر بحران های به وقوع پیوسته در کنار آنها بوده است، گفت: برادران افغانی نیز همواره بر اساس اعتقادات دینی و اسلامی حق شناسی و قدردانی خود را از مردم خوب ایران ابراز داشته اند.

خدمتگزار از خراسان جنوبی به عنوان استانی با ظرفیت های بالقوه یاد کرد و افزود: سرمایه گذاری توسط طرف افغانی می تواند بخش اعظمی از این ظرفیت ها را از قوه به فعال درآورد.

وی همچنین به همجواری دو استان خراسان جنوبی و ولایت فراه افغانستان اشاره کرد و گفت: این دو استان نیز علاوه بر هم مرز بودن، دارای مشترکات دینی، فرهنگی و سیاسی فراوانی هستند که می تواند به رشد و توسعه روز افزون این استان ها کمک کند.

خدمتگزار در ادامه به سفر انجام شده به ولایت فراه افغانستان و تفاهم نامه ای که در این سفر به امضای استانداران فراه و خراسان جنوبی رسید، اشاره کرد و اظهار داشت: این تفاهم نامه در بخش های مختلف فرهنگی، علمی، دانشگاهی، سیاسی و اقتصادی بود و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد اجرایی شدن مفاد آن باشیم.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار