ایندیپندنت:

آمریکا همچنان برای مقابله با داعش فاقد استراتژی است

روزنامه ایندیپندنت در تحلیلی با اشاره به سی حمله هوایی آمریکا به مواضع داعش در سوریه، آمریکا را فاقد یک استراتژی برای مقابله با داعش دانست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "بن تافت" در تحلیلی برای این روزنامه انگلیسی نوشت: نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا شب جمعه مرکز خود خوانده داعش در شهر رقه را 30 بار بمباران هوایی کردند. براساس گزارش دیدبان حقوق بشر مستقر در انگلیس، این حملات هوایی مواضع داعش در شهر رقه، در شمال شرقی این کشور را مورد هدف قرار داد. این حملات پایگاه هوایی دیویژن را که به تصرف شبه نظامیان درآمده بود، مورد حمله قرار داد. 
منابع در این شهر نیز گزارش دادند که دست کم 30 حمله توسط این گروه نظارتی رصد شد. کمیته های هماهنگی محلی، یک شبکه از گروه های محلی در سوریه نیز این حملات را تائید کردند. اما هیچ گروهی از میزان تلفات وارد شده در اثر حملات خبر نداد و نیروی هوایی آمریکا نیز بلافاصله این حملات را تائید نکرد. 

از ماه سپتامبر امسال، حملات هوایی آمریکا مواضع داعش در سوریه و عراق را مورد هدف قرار داده اند. با وجود این، نگرانی هایی در این باره وجود دارد که این حملات نتوانسته است این گروه تروریستی را تضعیف کند.

ولید المعلم، وزیر خارجه سوریه به یک برنامه تلویزیونی که دفتر آن در بیروت است،گفت، این گروه جهادی نمی تواند از پای درآید مگر این که ترکیه کنترل مرزی خود را افزایش دهد. وی در ادامه گفت، همه شواهد حاکی از این است که داعش امروز از دو ماه پیش که حملات هوایی آمریکا آغاز شد، ضعیف تر نشده است. 

دولت سوریه پیشنهاد داده بود که به ائتلاف مبارزه علیه داعش بپیوندد،‌ ولی آمریکا از پذیرش این پیشنهاد خودداری کرد. 



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار