فاضل در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد

آغاز اجرای 9ماه مرخصی زایمان فرهنگیان

مدیر کل دفتر وزارت آموزش و پرورش گفت: دستور العمل 9ماه مرخصی زایمان فرهنگیان از یک آذر ماه ابلاغ و از این پس اجرا می‌شود.

محمد فاضل مدیر کل دفتر وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به مصوبه مجلس در تیر ماه سال 92 مبنی بر 9ماه مرخصی زایمان گفت:‌متاسفانه مصوبه 9ماه مرخصی زایمان به دلایلی اجرا نشد اما در دولت یازدهم با توجه به تاکیدات وزیر آموزش و پرورش این مصوبه از یک آذر ماه به استان‌ها ابلاغ و از این پس اجرایی خواهد شد.
 
وی افزود: به این ترتیب افرادی که قبل از آذر ماه در مرخصی بوده‌اند تا زمانی که فرزندشان به 9ماهگی برسد شامل این بخش نامه می‌شوند.
 
فاضل اظهار کرد:‌ در حال حاضر دستورالعمل‌ به استان ها ابلاغ شده و استان‌ها موظف به اجرای آن هستند.
 
وی در خصوص مشکلات مرخصی زایمان معلمان، تصریح کرد:‌البته مشکلاتی در اجرا ایجاد خواهد شد چرا که معلمانی که از کلاس خارج می‌شوند عواقبی برای دانش آموز دارد که شاید یکی از دلایل عدم اجرای این بخش نامه در گذشته است اما در عین حال به استان‌ها تاکید شده که به هیچ بهانه‌ای مانع اجرای این دستورالعمل نشوند.
 
فاضل در خصوص تمهیدات انجام شده برای رفع مشکلات نبود معلم در کلاس، تصریح کرد:‌ در این زمینه توضیحات لازم به استان‌ها ارائه شده و برای حل مشکلات درس هم قطعا تمهیداتی از جمله تنظیم رفت و برگشت و زمان آغاز و پایان مرخصی‌ها، استفاده از حق التدریسی‌ها اتخاذ می‌شود.
 
وی خاطر نشان کرد: امیدواریم همه استان‌ها و مدیران استان‌ها با رعایت حقوق معلمان و دانش آموزان در جهت حسن اجرای این دستورالعمل اقدام کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: مرخصی ، زایمان ، فرهنگیان ، حقوق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار